علی دهقانی گفت: مدت زمان رسیدگی به پروندههای شکایت کارگری یکی از مهمترین شاخصهای ارزیابی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بر اساس گزارش اخیر، مراجع حل اختلاف کار این اداره کل به خاطر کاهش چشمگیر مدت زمان رسیدگی نسبت به سال گذشته در مقام چهارم کشوری جای گرفته است.
وی اضافه کرد: سال گذشته، میانگین مدت زمان رسیدگی به هر پرونده شکایت کارگری ۶۷ روز طول میکشید که این مدت به دنبال اقدامات انجام یافته با ۳۶ روز کاهش به ۳۱ روز کاهش یافته است.
وی ادامه داد: برگزاری کلاسهای آموزشی تخصصی ویژه نمایندگان مراجع رسیدگی، الزام نمایندگان هیاتهای رسیدگی جهت اعلام نظر بهموقع در سامانه جامع روابط کار، ارائه گزارش منظم و ماهیانه عملکرد مراجع حل اختلاف کار، نظارت مستمر و مرتب بر عملکرد هیاتهای رسیدگی و جلوگیری از صدور قرارهای بی مورد تحقیق و یا تجدید جلسات از سوی هیاتهای تشخیص و حل اختلاف از جمله دلایل موثر بر کاهش مدت زمان رسیدگی به پروندههای شکایت کارگران بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به دریافت چهارهزار و ۲۰۰ دادخواست از طریق سامانه جامع روابط کار طی سال جاری اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۸ درصد از این پروندهها به خاطر وجود تعامل خوب و سازنده بین تشکلهای کارگری و کارفرمایی و نیز نمایندگان دولت حاضر در جلسات رسیدگی به صورت سازشی حل و فصل شده است.
دهقانی گفت: از ابتدای سال گذشته پروندههای فیزیکی شکایات کارگران حذف شده و فرآیند رسیدگی به شکایات از طریق سامانه جامع روابط کار به آدرس prkar.mcls.gov.ir انجام میگیرد که از این طریق روزانه به طور میانگین ۲۵ دادخواست کارگری ثبت میشود.