نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: ما دغدغه متناسب سازی اینترنت را داریم و سعی می کنیم با طرح‌ی مانند سیم‌کارت کودکان به این دغدغه پاسخ دهیم.

 نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  بحث محدودیت اینترنت مطرح نیست گفت: در همه نقاط دنیا اینترنت برای افراد سنی مختلف متناسب سازی شده و این در حالی است که این فضا در ایران کلا رها شده است.
او افزود: در کشوری مانند آمریکا نیز محدودیت‌هایی برای استفاده رده‌های سنی مختلف اعمال شده و از این نظر در رده ۱۵ دنیا قرار دارد.

نماینده سبزوار ادامه داد: مشکلات مربوط به کندی اینترنت هم که اخیرا بروز کرده به دلیل ارتقا نیافتن زیرساخت‌هاست.

محبی با اشاره به ثابت ماندن تقریبی قیمت خدمات اینترنتی بیان کرد: پیش از این شرکت‌ها تا ۱۵ هزار میلیارد ریال برای ارتقای زیرساخت هزینه می‌کردند، اما اکنون این مبلغ به سه هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

اربعین امسال مردم از موکب‌ها سبقت گرفتند

او با اشاره به مشکلات پیش آمده در اربعین امسال تصریح کرد: هم اکنون مجلس شورای اسلامی فعال نیست، اما نمایندگان مجلس موضع خود را در فضای مجازی مطرح کرده‌اند که از این وضعیت راضی نیستند.

نماینده سبزوار تأکید کرد: مشکلی که امسال به وجود آمد به دلیل شروع زودهنگام سفر‌های مردم برای اربعین بود که زودتر از استقرار موکب‌ها سفر خود را آغاز کردند از این رو تلاش شد تا سریعتر موکب‌ها اعزام و به خدمت‌رسانی مشغول شوند تا مشکلات موجود برطرف شود.

وضعیت ژئوپارک سبزوار

محبی درباره وضعیت ژئوپارک سبزوار نیز اظهار کرد: برای ایجاد این نهاد، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار درخواست شده بود که با در نظر گرفتن این مساله، در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، ۵۰ میلیارد ریال به اعتبار پژوهش دانشگاه حکیم سبزواری اختصاص یافت و ۱۰ میلیارد ریال نیز به کمیسیون آموزش این دانشگاه اضافه شد.

او افزود: مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری پس از مدتی کاهش ۶۰ میلیارد ریالی اعتبار دانشگاه مذکور را حمل بر حذف این اعتبار کردند، در حالی که این کاهش به دلیل طرح توازن و برای کمک به مناطق محروم انجام شده است و سهم این اعتبار از این طرح حدود ۴۰ میلیون ریال است.

نماینده سبزوار ادامه داد: توقع می‌رود دانشگاه حکیم سبزواری به ایجاد ژئوپارک سبزوار کمک کند تا به صورت ویژه این مساله پیگیری شود و به سرانجام برسد.

یونسکو از سال ۲۰۰۰ میلادی عنوان ژئوپارک را برای محدوده‌های مشخص که دارای پدیده‌های شاخص زمین‌شناسی، جغرافیایی و فرهنگی هستند به منظور حفاظت و ترویج گردشگری رواج داد. هدف عمده از این امر، درک «دوره‌های زمین شناسی» که زمین تجربه کرده، بیان شده است. از آن سال تاکنون ژئوپارک‌های مختلفی در اقصی نقاط جهان معرفی شده‌اند و این جریان تبدیل به یک فرهنگ در حوزه گردشگری شده است.

به نظر می‌رسد پدیده‌های جغرافیایی، زمین شناسی و فرهنگ بومی مردم شهرستان‌های سبزوار، داورزن، خوشاب، جوین، جغتای و ششتمد به اندازه‌ای متمایز و بکر است که ظرفیت لازم برای تبدیل این پهنه به ژئوپارک را فراهم آورده باشد و ۲۵ منطقه برای تبدیل شدن به ژئوسایت‌های ژئوپارک سبزوار شناسایی شده است که می‌توان آن‌ها را برای ثبت در یونسکو معرفی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.