شهردار اردبیل از اجرای طرح لایروبی رودخانه بالیخلو اردبیل در سه فاز با ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

محمود صفری گفت: لایروبی بالیخلو در داخل شهر اردبیل از پل قدس تا عمق یک متر لجن‌برداری قابل اجرا بوده و با لایروبی و نورپردازی مناسب رودخانه بالیخلو و مناطق پیرامونی آن، این رودخانه به یک مکان توریستی و رفاهی برای گردشگران و مسافران تبدیل شود.

شهردار اردبیل همچنین درباره جاری شدن آب در این رودخانه اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل باید درباره رهاسازی حقابه این رودخانه از دریاچه شورابیل تصمیم گیری و اقدام کند.

بالیخلو یکی از رودخانه‌های دایمی استان اردبیل است که از گردنه بالیخلو در جنوب غربی شهر نیر حد فاصل دو رشته ˈ بزقوش ˈ و ˈ سبلان ˈ سرچشمه می‌گیرد. از جمله سرشاخه‌های مهمی، چون برجلوچای، سقزچی چای، آغلاغان، جوراب چای، درویش چای، لاطران چای در مسیر به این رودخانه پیوسته و آن را پرآب می‌سازند.

این رودخانه با گذر از وسط شهر اردبیل سرانجام در شمال این شهر به رودخانه ˈ قره سو ˈ می‌پیوندد. این رودخانه در تاریخ اردبیل به پرآبی و طغیان‌های بی شمار و داشتن ماهی‌های فراوان معروف بوده است.

صفری همچنین با بیان اینکه توسعه فضای سبز اردبیل نیازمند تامین اعتبار است، افزود: در این باره هماهنگی‌های لازم انجام شده و مقرر است اعتبارات بخش فضای سبز در جا‌های دیگر صرف نشود.

او گفت: با بکارگیری نیرو‌های متخصص در سازمان زیبامنظر و فضای سبز شهرداری اردبیل تلاش می‌شود فضای سبز در مناطق مختلف این شهر توسعه یابد.

به گفته شهردار اردبیل طرح‌های مهم مربوط به زیباسازی شهری، فضای سبز، تملک و تعیین تکلیف اماکنی همچون باغ شریعت و سایر مباحث مهم در اولویت کار‌ها قرار گرفته است.

صفری با تاکید بر ضرورت ایجاد کمپ پذیرایی از مسافر در اردبیل گفت: طرح احداث کمپ مسافر با ظرفیت ۵۰۰ خانواده در شورای سرمایه‌گذاری مطرح شده که پیش‌بینی می‌شود تا این پروژه خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

او همچنین با اشاره به اجرای طرح تفصیلی شهر اردبیل گفت: طرح تفصیلی شهر از سال ۱۳۹۳ راکد مانده بود که با همکاری شورای شهر مطالعه آن تسریع شد و درصدد اتمام آن هستیم.

شهردار اردبیل در پایان انعقاد قرارداد احداث مجتمع تجاری دکوسنتر با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ر یال، طراحی بازار آهن‌فروشان، ساماندهی رودخانه‌های بالیخلو و نوران چای، نوسازی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و تامین روشنایی پل‌های ارجستان و گلمغان و ترمیم ۲ کیلومتر از مسیر چمن مصنوعی دریاچه شورابیل را از اقدامات شهرداری اردبیل در یک سال گذشته اعلام کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.