هادی نظری مولف کتاب، محقق و پژوهشگر و مدرس کنکور است. می‌گوید از بچگی کنار درس، برای اینکه روی پای خودم بایستم فروشندگی می‌کردم.

هادی نظری فوق لیسانس مهندسی شیمی است و تجربه زیادی نیز در آموزش مجازی و حضوری دارد و بعد از سال‌ها سابقه تدریس اکنون یکی از صنوف خرازی در شیراز نیز هست.

سن و سالش زیاد به نظر نمی‌رسد، اما دنیایی از تجربه است. می‌گوید هم کتاب می‌‎خوانم هم پای صحبت افراد با تجربه به خصوص بزرگتر‌های صنف خرازی می‌نشینم.

از او می‌پرسم مهمترین مشکل این صنف چیست؟

با آرامش خاصی جواب می‌دهد: مشکلات که زیاد است، اما شیوع کرونا تیر آخر و بیشترین ضربه را به اعضای اتحادیه خرازان زد و بازار فروش ما را با چالش جدی تا سر حد نابودی مواجه کرد، اما با اینکه خم شدیم هرگز نشکستیم.‌

می‌پرسم پس کرونا در کل تجربه بدی برای صنف خرازان بود؟

با اندکی فکر گفت: هر تجربه تلخی می‌تواند یک فرصت نیز باشد و همین کرونا باعث شد ما فروشندگان به این فکر بیفتیم که زمینه فروش مجازی را نیز فراهم کنیم.

از او می‌پرسم دلیل تاکید زیادت بر آموزش فروش و مهارت‌های مشتری‌یابی چیست؟

نظری در پاسخ می‌گوید در صورتی که افتخار حضور در هیات مدیره اتحادیه خرازان را پیدا کنم و به عنوان نماینده این صنف افتخار خدمت به هم صنفی‌‎هایم را بیابم حتما آموزش‌های لازم جهت انواع فروش مجازی و اینترنتی را به همه اعضا خواهم داد و ارائه آموزش‌های رایگان فروش، جذب مشتری و ارتباط با مشتری در فضای مجازی جهت فروش بیشتر از جمله اهداف اصلی خواهد بود.

هادی نظری: بانک‌ها حمایت کافی از تولیدکنندگان و فروشندگان ندارند

او، عدم پرداخت آسان تسهیلات از سوی بانک‌ها را دیگر معضل این صنف دانست و گفت: بانک‌ها همکاری و حمایت لازم را از خرازان و دیگر صنف‌ها ندارند.

به گفته نظری وجود تداخلات صنفی و فروش اجناس این صنف توسط مشاغل دیگر هم از دیگر مشکلاتی است که در این صنف وجود دارد و نظری قول داد در صورت حضور در هیات مدیره اتحادیه خرازان، با حمایت از افراد دارای پروانه کسب صنف خرازی، مشکلات این صنف را به حداقل برساند.

او می‌گوید: در این راستا طراحی سایت اختصاصی اتحادیه خرازان و درج اطلاعات اعضا بر روی آن و ارائه گزارش شش ماهه و یکساله شفافیت مالی و شرح عملکرد اتحادیه و درج آن بر روی سایت جزو اولین اقداماتی است که با کمک اعضای اتحادیه انجام خواهیم داد.

در ادامه می‌گوید: در کل بنده با هدف رهایی از موانع سنتی و حرکت به سمت روش‌های نوین علمی پای به میدان نهاده‌ام و در این راستا از تجارب پیشکسوتان و اعضای باتجربه اتحادیه در کنار جوانان خوشفکر و ایده‌پرداز استفاده خواهم کرد.

در ادامه از او می‌پرسم با توجه به اینکه سابقه تدریس در مقاطع گوناگون را دارد و اهمیت زیادی برای بحث آموزش قائل است برنامه اش برای صنف خرازان چیست؟

نظری در پاسخ می‌گوید: مشاوره و آموزش رایگان و حرفه‌ای فروش، مذاکره، بازاریابی و متقاعدسازی مشتری و عقد تفاهمنامه‌های علمی آموزشی صنعتی تجاری نمایشگاهی و ... بین اتحادیه و سایر سازمان‌ها و تشکل‌های همسو، ارائه آموزش‌های کاربردی حضوری و غیرحضوری در زمینه بازاریابی و فروش به صورت حرفه‌ای، آموزش مفاهیم مختلف به اعضا و انجام خدمات مشاوره‌ای به اعضای اتحادیه در حوزه‌های امور مالیاتی، تامین اجتماعی، قانون کار، حقوقی و کسب و کار از جمله اهداف اینجانب است که تلاشی است در جهت بهبود شرایط اعضای اتحادیه. همچنین راه اندازی سیستم مستقیم ارتباط با رئیس اتحادیه نیز راهی برای بیان مشکلات اعضا بدون تشریفات و تکلف است.

از او می‌پرسم در تبلیغات خود یکی از مشکلات اعضا را درگیری‌های فکری و زمانی مربوط به اداره کار، بیمه، تامین اجتماعی، مالیات و دارائی دانسته اید؛ در این خصوص چه برنامه‌ای دارید؟

یکی از برنامه‌های اصلی بنده برای کاستن از مشکلات این صنف پشتیبانی از اعضا در مراجع قانونی نظیر دارایی، تامین اجتماعی و بیمه و اداره کار با به کارگیری وکلای مجرب است.

راهکار‌های هادی نظری برای کاهش مشکلاتی، چون کسادی و بی رونقی بازار را نیز جویا می‌شوم و می‌گوید: ارتقای مهارت خراز‌ها در فروش همانگونه که اشاره شد یکی از این راهکار‌ها است، اما علاوه بر آن باید به صورت اساسی و زیرساختی نیز این مشکل را کاهش داد؛ پیگیری و راه‌اندازی اپلیکیشن واسطه بین فروشگاه و عمده فروش جهت سفارش کالا، تعامل با توزیع کنندگان ملزومات اعضا برای دستیابی به قیمت و شرایط پرداخت بهتر جهت اعضای اتحادیه، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی صنف خرازان در محل نمایشگاه‌های بین المللی شیراز به صورت مستمر، ارتقاء جایگاه صنفی اتحادیه تا رسیدن به اتحادیه تراز و هوشمند با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی مصرح در قانون نظام صنفی از دیگر راه‌ها برای بهبود شرایط فعالان خرازی است.

ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه‌های مرتبط با اهداف اتحادیه، اطلاع رسانی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و نشر کتاب و مجلات و بروشور‌های تخصصی و تبادل اطلاعات، برگزاری مراسم سالانه مناسبتی و مسابقات ورزشی جهت ایجاد نشاط و همدلی بین اعضای اتحادیه از جمله این راهکار‌ها است که از روزمرگی و کم رونقی کاسبان این صنف میکاهد.

هادی نظری هدف اصلی اش از حضور در هیات مدیره اتحادیه خرازان را می‌پرسم و می‌گوید: من با هدف رونق کسب و کار هم صنفی‌هایم به میدان آمده‌ام، چون رونق این صنف به رونق کسب و کار خود من هم کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۴:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
عالی بود