شهردار سنندج از اجرای طرح استقبال از مهر در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: همه سازمان‌ها و مناطق تابعه شهرداری اقدامات لازم را در خصوص رفع مشکلات شهر انجام دهند.

سیدانور رشیدی در جلسه هماهنگی استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس شهرداری در کنار فضاسازی مناسب سطح شهر، اقدامات و تمهیدات لازم را در راستای اجرای طرح استقبال از مهر ماه انجام دهند.

شهردار سنندج با بیان اینکه طرح استقبال از مهر به منظور ارتقاء سطح خدمات، فضاسازی و آماده سازی هر چه بهتر سطح شهر در آستانه بازگشایی مدارس انجام می‌شود به وظایف کمیته‌های مختلف در این خصوص گریزی زد و گفت: خط کشی خطوط عابر پیاده بویژه جلو مدارس با هماهنگی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل، پاکسازی و شست و شوی دیوار و رفت و روب معابر اطراف مدارس سطح شهر و همچنین برداشت نخاله‌های ساختمانی، ممنوعیت حفاری در اولین هفته مهر ماه و پایان شهریور ماه مگر در موارد حوادث و اتفاقات از جمله از وظایف کمیته فنی و عمرانی و عمران و بازآفرینی شهرداری است.

او خاطرنشان کرد: کمیته سیما و منظر و فضای سبز شهری نسبت به تهیه و نصب المان‌های موضوعی و جانمایی آن در سطح شهر و ناحی منفصل، انجام نقاشی‌های موضوعی روی دیوار مدارس و هماهنگی با مناطق جهت انجام گلکاری فصلی و انجام کشت پاییزه با اولویت میادین و معابر اصلی و فضا‌های سبز جنب مدارس اقدامات لازم را انجام می دهد.

رشیدی اضافه کرد: بازنگری تابلو‌های ترافیکی سطح شهر و رفع نواقص، اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز، بازبینی خط کشی مقابل مدارس و ترمیم آن‌ها قبل از مهرماه، نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده در مقابل مدارس و همچنین حضور نیرو‌های پلیس راهنمایی در تقاطع و مسیر‌های دارای ترافیکی همکاری و هماهنگی با پلیس راهور برای انجام طرح‌های موقت ترافیکی خصوصا در ساعات تردد دانش و نصب بنر‌های هشدار دهنده و هدایت کننده ترافیکی برای آمادگی رانندگان و شهروندان از هفته قبل از اول مهر ماه از اقدامات کمیته ترافیک است.

شهردار سنندج گفت: کمیته برنامه و بودجه و مالی هم ضمن بررسی درخواست مالی کمیته‌ها در اسرع زمان و اعلام تخصیص باید همکاری و حمایت برای مساعدت مالی مناطق و سازمان‌ها در زمینه انجام مصوبات را داشته باشد.

او با اشاره به رسالت کمیته حمل و نقل بار و مسافر ستاد استقبال از ماه مهر گریزی زد و افزود: شست و شو و رنگ آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس، ترمیم صندلی‌های داخل اتوبوس‌ها و مینی بوس ها، کارواش و شستشو داخل و بدنه اتوبوس‌ها و در صورت وجود مینی بوس ها، نصب بنر‌های موضوعی روی بدنه ناوگان اتوبوسرانی با هماهنگی حوزه مدیریت فرهنگی و همکاری کامل با مدارس برای اختصاص اتوبوس و مینی بوس‌های مناسب سرویس دهی دانش آموزان از رسالت‌های مهم این کمیته است.

رشیدی گفت: کمیته آتش نشانی و خدمات ایمنی نیز ضمن بازدید از مدارس و مراکز آموزشی جهت شناسایی نواقص ایمنی و ارسال اخطاریه‌های مرتبط در صورت لزوم، برگزاری کلاس‌های آموزش اطفاء حریق در بین دانش آموزان و هماهنگی با آموزش و پرورش برای نواختن زنگ ایمنی در مدارس را در دستور کار خود قرار دهد.

او اضافه کرد: کمیته مدیریت پسماند ستاد بازگشایی مدارس هم در کنار استقرار مخازن ویژه جمع آوری کاغذ در مدارس تسریع در جمع آوری سگ‌های بلاصاحب علی الخصوص در مسیر‌های منتهی به مدارس و پیگیری تأمین و خرید سطل زباله جهت مناطق را اجرایی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.