عضو هیئت علمی دانشگاه سوره گفت: امروزه که فضای مجازی با انبوه اطلاعات ما را بمباران می‌کند،باید برای دریافت اطلاعات دست به انتخاب بزنیم.

امیرعلی مسعودی، عضو هیئت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در برنامه «کافه رادیو» از رادیو جوان گفت: امروزه که فضای مجازی با انبوه اطلاعات ما را بمباران می‌کند، باید برای دریافت اطلاعات دست به انتخاب بزنیم. چون اگر درست دست به انتخاب نزنیم و دروازه‌بانی نکنیم، نمی‌توانیم از خودمان مراقبت کنیم.

امیرعلی مسعودی ادامه داد: در گذشته دروازه‌بانی دست روزنامه‌نگاران بود و آن‌ها براساس ارزش‌های خبری دست به انتخاب می‌زدند. در حال حاضر، خودمان باید براساس ارزش‌های خبری گزینشگری کنیم. ممکن است خیلی‌ها باشند که تلویزیون نگاه نکنند و روزنامه نخوانند. پس باید از سلامتی خودمان مراقبت کنیم و با دروازه‌بانی وارد هر گروهی نشویم و مطلب کذب را نخوانیم.

عضو هیئت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره افزود: برای اینکه خود مراقبتی را در خود افزایش دهیم، باید قدرت انتخاب داشته باشیم. قدرت انتخاب هم به سواد رسانه‌ای برمی‌گردد؛ بنابراین با سواد رسانه‌ای قدرت کسب خبر، تحلیل خبر و تولید خبر را به دست می‌آوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار