کارگاه تخصصی آموزشی کشت بافت گیاهی در ارومیه برگزار می شود

کارگاه تخصصی آموزشی کشت بافت گیاهی توسط مرکز کشت بافت گروه پژوهشی تولید متابولیت های ثانویه در سامانه های زیستی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار می شود.

مدیر مرکز کشت بافت معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این کارگاه در راستای پاسخ به بخشی از نیاز‌های روز جامعه و ایجاد زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی تعریف و اجرا می‌شود، اظهار کرد: تکثیر و تولید گیاهان از طریق تکنیک کشت بافت با هدف تربیت نیرو‌های متخصص و تسهیل در اشتغال دانش آموختگان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این کارگاه آموزشی شامل مباحث مقدماتی و پیشرفته کشت بافت گیاهی بصورت تئوری و عملی به همراه ارائه گواهی معتبر پایان دوره توسط جهاددانشگاهی می‌باشد.

مدیر مرکز کشت بافت معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی افزود: زمان برگزاری دوره، اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱ و شامل ۸ ساعت نظری و ۱۰ ساعت عملی میباشد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره تلفن-های ۰۴۴۳۲۴۱۷۳۵۵ داخلی ۱۷۰ یا شماره موبایل ۰۹۲۲۹۹۸۰۸۲۷ تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است مرکز کشت بافت گروه پژوهشی تولید متابولیت‌های ثانویه در سامانه‌های زیستی اولین مرکز کشت بافت در شمالغرب کشور بوده که از سال ۱۳۸۷ مشغول به تحقیق و پژوهش در زمینه بهینه سازی و بهبود پروتکل‌های تکثیر و تولید انواع پایه درختان میوه از طریق کشت بافت بوده و از سال ۱۴۰۰ به صورت تجاری اقدام به تولید حدود ۱۵ هزار اصله پایه درختان میوه نموده است و پیش بینی می‌گردد این تعداد در سال ۱۴۰۱ به رقمی حدو دو برابر افزایش یابد.

در حال حاضر پایه‌های GN۱۵ و GF۶۷۷ (پایه مناسب برای هلو، شلیل و بادام)، Gisella۶ و Maxma۶۰ (پایه مناسب برای گیلاس و آلبالو)، M۷ (پایه مناسب برای انواع سیب)، OHF۶۹ (پایه مناسب برای گلابی) و C-۲۹ (پایه مناسب برای آلو و زردآلو) توسط این مرکز تولید و آماده فروش و ارائه به کشاورزان و نهالکاران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.