بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از زوار اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان آموزش‌های بهداشتی مرتبط با خودمراقبتی را دریافت کردند.

مدیر گروه واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی کردستان گفت: تا تاریح ۱۸ شهریور بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ زائر با همکاری‌های صورت گرفته توسط واحد آموزش و ارتقای سلامت با مرکز بهداشت شهرستان مریوان به صورت فردی (آموزش چهره به چهره)، جمعی (اطلاع رسانی از طریق سیتم صوتی و تصویری) و گروهی در اقامتگاه‌های زائرین در سطح مرز بین المللی باشماق آموزش‌های بهداشتی با محوریت خودمراقبتی در سفر را دریافت کرده اند.

دکتر حسن محمودی  افزود: آموزش‌ها با محوریت خودمراقبتی پیرامون پیشگیری از گرمازدگی، پیشگیری از بیماری‌های تنفسی ، گوارشی مثل کرونا، وبا و آبله میومونی ، رعایت بهداشت فردی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، حفظ فاصله اجتماعی بوده است.

او در توصیه‌هایی بیان کرد: بهتر است زائرین عزیز از همراه داشتن و مصرف غذا‌های فاسد شدنی پرهیز نموده و برای پیشگیری از مسمومیت غذایی و تقویت بنیه جسمانی خود در مسیر پیاده روی از مواد غذایی مانند خشکبار و غذا‌های کنسرو شده و نیز مایعات کافی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.