علیرضا پاک فطرت در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در ادامه پیرامون اهمیت نقش حفظ منابع انسانی و متخصص، همچنین نخبگان را یکی از مهمترین موضوعات در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر شمرد و بر بهره گیری از ظرفیتهای مراکز دانشگاهی فارس نظیر دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتقاء آموزشهای مهارتی و تربیت دانشجویانی متخصص و کاردان تاکید کرد.
او گفت: انتظار داریم تا دانشگاهها و چهرههای علمی فارس طرحی جامع، علمی و کاربردی شمول نگر را برای بهره گیری بیشتر از مدرسان دانشگاهها، نخبگان و پیشگیری از مهاجرت متخصصین را تهیه تا در کمیسیون مورد بهره برداری قرار گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در نظر است در سال تحصیلی جدید رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات را به شیراز دعوت کنیم و دانشگاههای این استان میتوانند از این فرصت حاصله برای طرح موضوعات ملی و استانی استفاده کنند.
او گفت: انتظار داریم تا با همکاری و تعامل و استفاده از نظرها و دیدگاههای دانشگاههای استان به ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس پیشنهادهای خود را برای طرح در کمیسیون ارائه کنند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس نیز به تشریح رسالت، مأموریت و فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و ظرفیتهای دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت.
حبیب دانش منش گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس با داشتن بیش از ۴۰۰ کد رشته محل و تنوع رشتههای کاربردی مبتنی بر اشتغال زائی باعث شده تا درجمع مراکز، موسسات آموزش عالی و دانشگاهها از مزیت قابل توجهای برخوردار باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فارس گفت: استفاده از مدرسان با دانش علمی و تجربی، استقرار مراکز آموزش علمی کاربردی در جوار محیط کار، امکان برگزاری دورههای پودمانی و کوتاه مدت فرصتی است تا به نیازمندیهای جامعه پاسخ مثبت دهد.
دانشمنش ضمن اشاره به مأموریت و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه آموزشهای مهارتی تقاضای افزایش سهم ۳۰ درصدی آموزشهای مهارتی در برنامه هشتم توسعه کشور، حمایت دولت و مجلس از این دانشگاه را داشت.