مدیرکل ارتباطات خراسان رضوی گفت: با هدف ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی در دهه آخر صفر، سه سایت سیار بی. تی. اس مخابراتی در اطراف حرم رضوی فعال شد.

علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت : جانمایی و زیرساخت‌های استقرار سایت چهارم نیز به طور کامل آماده شده که به محض ارائه مجوز نصب از سوی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان قدس رضوی، راه اندازی خواهد شد.

او  هدف از ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی حرم مطهر را خدمت رسانی شایسته به خیل عظیم زائران و مجاوران دانست و افزود: از این سه سایت، ۲ مورد به صورت ثابت در ورودی باب الرضا و باغ رضوان نصب شده است و سایت سومی نیز به صورت سیار در نزدیکی موزه مردم شناسی حرم مطهر برای تأمین ترافیک شبکه خدمات رسانی می‌کند.

دلگیر بیان کرد: به طور کلی در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی مشکلی برای پوشش ارتباطی وجود ندارد، اما در مناسبت‌های خاص، ممکن است برای ارائه سرویس مورد نیاز، مشکلاتی بروز کند.

او تصریح کرد: برای این مناسبت‌های خاص همچون لحظه تحویل سال و ۲۸ صفر، تلاش می‌شود با افزودن سایت‌های بی. تی. اس سیار، ظرفیت موجود تا ۲ برابر بیشتر شود.

این مقام مسئول با اشاره به فعال بودن بیش از هفت میلیون مشترک در روز‌های انتهایی ماه صفر در حرم مطهر رضوی، تأکید کرد: چنانچه به جای سایت‌های سیار، سایت‌های دائمی ایرانسل و همراه اول نصب شود، وضعیت ماندگار و مشکلات زائران و مردم به طور کامل برطرف می‌شود.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در دهه پایانی ماه صفر است که در آن هیات‌های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور راهی مشهدالرضا شده و آیین‌های سوگواری را در کنار حرم علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌کنند که بنا بر اعلام معاون فرهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی پیش بینی می‌شود در این بازه زمانی ۶ تا ۸ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.