مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برپایی۲ موکب امامزادگان و بقاع متبرکه این استان در سامرا خبر داد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه موکب مصباح‌الهدی حسینیه اعظم زنجان از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ شهریورماه  در شهر سامرا آماده خدمت‌رسانی به زائران امامین عسکریین و عزاداران حسینی خواهد بود، گفت: طبق تدارکات انجام شده روزانه ۱۳هزار پرس غذا توسط ۶۰ خادم افتخاری حسینیه اعظم در این موکب توزیع خواهد شد.

او افزود: طی هفته گذشته چند کامیون اقلام و تجهیزات موکب و ۲ اتوبوس نیز خادمان را به عراق انتقال دادند تا مقدمات برپایی موکب در  سامرا فراهم شود و آغاز به خدمت‌رسانی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه موکب شهدای کربلا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با مشارکت نقدی و غیرنقدی خیرین و مردم شریف استان زنجان و همچنین با استفاده از درآمد‌های موقوفات با نیت عزاداری و اطعام عزاداران حضرت امام حسین (ع) نیز در شهر سامرا و در کنار موکب حسینیه اعظم زنجان به فعالیت خواهد پرداخت، ادامه داد: این موکب هم به ارائه وعده‌های غذایی سه گانه و پذیرایی چای و شربت از زائرین اربعین حسینی در این شهر خواهد پرداخت.

حجت الاسلام کرمی گفت: تلاش داریم با استفاده از امکانات موجود روزانه حداقل چهار تا پنج هزار وعده غذایی و به همین تعداد پذیرایی چای و شربت انجام شود.

او  افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش دارد بنا به وظیفه خدمت به زائرین حسینی از ظرفیت‌های موجود خود در این جهت با پشتوانه مردمی و همچنین اجرای نیات واقفینی که اطعام عزاداران حسینی را در نظر داشتند وظیفه خود را به شکلی مناسب به انجام رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.