معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعطیلی ۲ مرکز دندانپزشکی و یک مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات پوست، مو و زیبایی در شیراز خبر داد.

دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با پیگیری کارشناسان نظارت بر امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت ۲ مرکز دندانپزشکی بدون مجوز قانونی و پروانه مطب، با همکاری کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی دانشگاه، بررسی‌های لازم و پایش عملکرد این مراکز انجام شد.

او با اشاره به تعطیلی این ۲ مرکز دندانپزشکی غیرمجاز ادامه داد: همچنین یک مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات پوست، مو و زیبایی که از سوی افراد بدون صلاحیت اداره می‌شد و در زمینه انجام لیزر درمانی، تزریق ژل و بوتاکس مشغول بود، تعطیل و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان خواست تا اقداماتی مانند لیزر درمانی و سایر درمان‌های مرتبط با پوست، مو و طب سنتی ایرانی را تنها در مراکز پزشکی دارای مجوز دانشگاه علوم پزشکی انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استفاده از هرگونه تجهیزات و دستگاه‌های درمانی بدون دریافت مجوز‌های قانونی ممنوع است و هیچ شخصی نمی‌تواند بدون داشتن تخصص و مجوز‌های لازم، از این دستگاه‌ها برای درمان بیماران استفاده کند.

دکتر شریفی از شهروندان خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در امر درمان را در تماس با سامانه‌های تلفنی ۱۹۰ و ۱۸۱۹ اطلاع رسانی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی، دارای تابلوی معتبر، پروانه طبابت و مجوز قانونی لازم هستند و این مجوز‌ها باید در معرض دید عموم باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار