استاندار قزوین گفت: قیمت گوشت مرغ در قزوین با رصد روزانه استان‌های همجوار و هماهنگ با سایر نقاط تعیین شود.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از آسیب رسیدن به مرغداران لازم است قیمت گوشت مرغ در قزوین با رصد روزانه استان‌های هم جوار و هماهنگ با سایر نقاط تعیین شود.

اعلایی افزود: تنظیم بازار و نظارت مستمر می‌تواند ضمن هماهنگی کار‌ها به رضایت مردم نیز منجر شود.

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه با وجود اتحادیه‌ها و تشکل‌های توانمند بخش خصوصی در استان می‌توان امیدوار بود بسیاری از مشکلات حل شده و برای چالش‌های پیش رو نیز با تدبیر جلو رفت.

وی در خصوص گلایه مرغداران و صاحبان کشتارگاه‌ها از پایین بودن قیمت گوشت مرغ در قزوین نسبت به سایر مناطق کشور یادآورشد: حفظ تولید برای ما مهم است و باید هماهنگی بهتری در این خصوص صورت گیرد تا قیمت مرغ در قزوین با استان‌های همجوار یکسان باشد.

اعلایی اضافه کرد: از این پس قیمت مرغ به صورت روزانه در استان‌های البرز، زنجان و گیلان استخراج شده و سپس در قزوین تعیین قیمت شود تا فاصله قیمت‌ها با دیگر مناطق زیاد نباشد و تولیدکننده متضرر نشود.

استاندار قزوین در مورد کمبود نیروی نظارتی در سازمان جهاد کشاورزی هم گفت: اخیرا یک تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه پیام نور با امور استخدامی کشور منعقد شده که در صورت کاهش و تعدیل نیرو‌های این دانشگاه بتوان از این افراد برای جذب در دستگاههالی دیگر از جمله جهاد استفاده کرد.

وی در خصوص گزارش مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مبنی بر تورم بالا در استان قزوین گفت: اگر تورم استان نسبت به استان‌های همجوار زیاد است باید تحلیل کارشناسی ارائه شود تا علت را بدانیم و درست تصمیم بگیریم.

استاندار قزوین در مورد تورم بالا در روستا‌های استان افزود: این گزارش باید بررسی کارشناسی شود، زیرا گاهی روستا‌های گردشگری ما نیز در شاخص‌های تورم تاثیرگذار بوده که این وضعیت با سایر روستا‌ها تفاوت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.