فرماندار شهرستان اسدآباد از برگزاری جشنواره آلوی روستای ملحمدره در مهر امسال پس از سه سال از شیوع کرونا خبر داد.

 حسین‌علی شرکائی در نشست هماهنگی جشنواره آلی روستای ملحمدره گفت: پنجمین جشنواره آلوی روستای ملحمدره به مدت سه روز از ۱۲ تا ۱۴ مهر در این روستای گردشگری با حضور اهالی و باغداران روستا ، گردشگران  و شهروندان اسدآبادی برگزار خواهد شد.

او  پیش بینی کرد: امسال  ۴۰۰۰ تن آلو  از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

 مساحت کل باغ‌های شهرستان اسدآباد ۴۱۰۰ هکتار است که از این میزان سطح حدود ۳۰۰ هکتار به باغ‌های آلو اختصاص دارد.

شرکائی بیشترین پراکنش باغات آلوی این شهرستان را روستای گردشگری ملحمدره، ترخین آباد و ویرایی دانست و گفت: برداشت آلو از روستای ملحمدره و باغات شهرستان معمولا از اواخر شهریور آغاز شده و تا نیمه مهر ادامه دارد.

او گفت: بخشی از آلوی برداشت شده شهرستان ، تازه‌خوری و بخشی دیگر سنتی به صورت آلوی تیزابی، آلو خشک، لواشک، مربا و ترشی به بازار از جمله بازار دیگر استان‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد هم گفت: در جشنواره سه روزه آلوی روستای گردشگری ملحمدره عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستا‌های اسدآباد و فرآورده‌های آلو روستای ملحمدره هم در قالب غرفه محصولات کشاورزی برپاخواهد بود.

کامران اکبری‌شایگان با بیان اینکه در سه سال اخیر جشنواره آلوی ملحمدره به علت شرایط کرونا برگزار نشد گفت: برگزاری دوباره جشنواره آلوی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور از نقش موثری در رونق و جان دوباره به صنعت سبز گردشگری و توریسم این روستا پس از سه سال از شیوع کرونا برخوردار خواهد بود.

او گفت: مراسم افتتاح جشنواره در دوازدهم مهر در روستای گردشگری ملحمدره و اختتامیه این جشنواره در چهاردهم مهر است که در حاشیه این جشنواره علاوه بر نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی روستا‌ها بازی‌های محلی روستای ملحمدره نیز برگزار خواهد شد.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.