مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: تاکنون صدور ۷۳۶ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور‌های نصب شده در استان سمنان صادر شده است.

رستمی گفت:  گواهینامه‌های ایمنی و کیفیت آسانسور دارای اعتبار یک ساله است و در صورت  انجام‌نشدن سرویس و نگهداری مستمر به وسیله شرکت های مجاز و فقدان بازرسی دوره‌ای سالیانه به وسیله شرکت های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

وی تاکید کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌ها باید پیش از اتمام تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور برای انجام بازرسی دوره‌ای و تمدید اعتبار تاییدیه کیفیت و ایمنی آسانسور اقدام کنند.

رستمی تصریح کرد: برای بازرسی دوره‌ای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های شخصی، مدیران و مالکان آپارتمان‌ها باید نسبت به ثبت درخواست بازرسی دوره‌ای در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور سازمان ملی استاندارد اقدام کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی آسانسور در استان افزود: دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان اظهار داشت: با این سامانه دیگر متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به این اداره کل نخواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.