امسال برای نخستین بار حدود ۲۰ نفر از مستند سازان کشور رویداد معنوی اربعین حسینی را از مرز ایران تا کربلای معلی را مستند سازی می‌کنند.

سید امین سپهریان گفت: هر کدام از این هنرمندان در بخش‌های انتخابی مانند حوزه کودک و نوجوان، پیاده روی اربعین، مواکب، حضور سالخوردگان و معلولان و ... به مستندسازی این رویداد ارزشمند معنوی در مسیر راه‌پیمایی اربعین پرداخته‌اند.

به گفته او موکب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز از ۱۶ شهریور فعالیت خود را در پایانه مرزی چذابه آغاز کرده که تا ۲۶ شهریور فعالیت خود را در بخش‌های متنوع فرهنگی ادامه می‌دهد.

رییس قرارگاه اربعین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می گوید: نمایشگاه آثار عکاسان خوزستان با محوریت موضوعات عاشورا، پیاده روی اربعین و عزاداری ایام سوگواری امام حسین (ع) برگزار شده و بخش دیگر آن شامل نمایشگاه خوشنویسی با آثار هنرمندان خوزستانی با محوریت موضوعات عاشورایی، مذهبی و نماز است که توسط انجمن خوشنویسان خوزستان برپا شده است.

به گفته او در حوزه نقاشی کودکان و نوجوانان نیز نمایشگاه با موضوع آثار و نقاشی‌های کودکان و نوجوانانی که به زیارت امام حسین (ع) نایل شده و در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند، برپا شده و هدایایی نیز به آن‌ها اهدا می‌شود.

سپهریان گفت: سینمای سیار در محل موکب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برپا شده که فیلم‌هایی با موضوع عاشورایی و مذهبی برای زایران پخش می‌شود تا در ساعات استراحت بتوانند بهره‌مند شوند.

او می گوید: با توجه به اینکه یکی از پیام‌های عاشورا زنده نگاه داشتن دین مبین اسلام است، در بحث فضاسازی و نماز اول وقت، مکانی برای نمازگزاران و زایران در نظر گرفته شده تا بتوانند به استراحت و عبادت بپردازند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: گروه‌های تعزیه از شهرستان‌های ماهشهر، اندیمشک و شوش نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت، در شب‌های آینده نیز شب شعر عاشورایی با عنوان "هفتاد و دو پروانه" توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر برگزار خواهد شد. 

عکاسان، خبرنگاران و هنرمندان می‌توانند با ارسال آثار خود به دبیرخانه این سوگواره، در آن شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.