رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مدیری اگر به وظایفش آگاهی دارد و نمی‌خواهد به آن عمل کند، این شخص خائن است و با اشد مجازات با او برخورد می‌شود.

شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست پیشگیری از وقوع جرم گفت: در هر حوزه‌ای، پیشگیری بهتر از درمان است و تمام مسئولان موظف هستند در حوزه فعالیت شان، کار‌هایی انجام دهند که جرم به وقوع نپیوندد.

شعبانی افزود: بسیاری از جرایم با کم کاری دستگاه‌های اداری و اجرایی اتفاق می‌افتد و اگر مدیران به تکالیف شان عمل کنند جرم به وقوع نمی‌پیوندد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان قزوین؛ در درجه اول از مسئولان برای اجرای قانون حمایت می‌کنیم و در باب ترک فعل نه افراط و نه تفریط می‌کنیم.

شعبانی افزود: برخی از مسئولان به طور فاحش وظایف شان را انجام نمی‌دهند و این موضوع به هیچ وجه پذیرفته نیست و اگر مسئولی نمی‌تواند به وظایفش عمل کند، جای خود را به شخص دیگری بسپارد.

وی ادامه داد: مدیری اگر به وظایفش آگاهی دارد و نمی‌خواهد به آن عمل کند، این شخص خائن است و با اشد مجازات با او برخورد می‌شود و این موضوع جزو خطوط قرمز ما محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: بیش از یک سال است که دادگستری جلساتی برای تعیین تکلیف ضایعاتی‌ها و جمع آوری آن‌ها برگزار کرده است و با توجه به اجرایی نشدن مصوبات از سوی دستگاه‌های متولی، تمامی مسئولان دستگاه قضایی استان از این موضوع شاکی هستند.

سرهنگ خدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین در ادامه این نشست با اشاره به آمار سرقت در استان گفت: سرقت‌های خرد ۳۳ درصد، سرقت قطعات خودرو ۱۱ درصد، تجهیزات خودرو ۱۸ درصد و موتورسیکلت هم بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ خدایی اضافه کرد: در حال حاضر با مشکل معتادان متجاهر بهبود یافته مواجه هستیم که پس از درمان در مراکز ترک اعتیاد، دوباره وارد جامعه شده و دست به ارتکاب جرایم می‌زنند.

 قاسم زاده مدیر کل حفاظت از منابع طبیعی هم با اشاره به دستور جلسه جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز گفت: پایش اراضی استان با روش‌های سنتی بسیار سخت است و باید به سمت استفاده از روش‌های نوین حرکت کنیم.

به گفته قاسم زاده، سال گذشته از ۲۷۷ تغییر شناسایی شده در منابع طبیعی ۵۴ مورد خلاف قانون تشخیص داده شد و برای ۱۶ مورد ساخت و ساز هم پرونده قضایی تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار