هاشمى گفت: برنامه اشتغالزایی امسال از سوی دستگاه‌های اجرایی به خوبی اجرا و تاکنون بیش از ۵۰ درصد تعهد اشتغال استان ایجاد شده است.

استاندار سمنان در سومین نشست تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: با اقدامات مطلوب و مناسب و بکارگیری طرح‌های جامع و مدون در حوزه اشتغال، این ظرفیت وجود داشته و می‌توان در راستای کاهش نرخ بیکاری در سطح استان به کمتر از ۶.۱ درصد، گام برداشت.

هاشمی تاکید کرد: دفاتر کاریابی استان سمنان پیگیری مستمر درصد جذب و بکارگیری افراد جویای کار را به صورت‌جدی دنبال کرده و آمار به روز پایش شود.

وی بیان کرد که اداره کل فنی و حرفه‌ای استان طی نشستی با اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی و دفاتر کاریابی، ضمن پایش آمار جویندگان کار، برای مهارت آموزی و ارتقاء مهارت‌های شغلی این افراد دوره‌های ویژه را برگزار نمایند.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری با همکاری کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک، در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی ورود کنند، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستا‌های بخش کالپوش میامی، طرح جامعی تدوین وعملیاتی شود.

هاشمی بر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی تاکید و اضافه کرد: برای بکارگیری دانش آموختگان دانشگاهی دارای مهارت در شرکت‌های دانش‌بنیان استان در راستای تحقق شعار سال و ایجاد فرصت‌های شغلی، اقدامات لازم انجام گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.