رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از امداد رسانی به بیش از ۴۵۰۰ نفر از زوار گرمازده در مرز خسروی خبر داد و گفت : تمام این زائران به صورت سرپایی مداوا شده و به مسیر خود ادامه دادند.

ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به استقرار چهار پایگاه بهداشتی در دو سالن ورودی و خروجی زوار در پایانه خسروی گفت : علاوه بر این‌ها دو مرکز جامع سلامت یکی در یک کیلومتری مرز خسروی و دیگری در محل پایانه خسروی برای خدمات دهی به زوار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اتاق‌های سرد در نقطه صفر مرزی با ۱۵ تخت در یک کانکس و اتاق سرد دیگری در داخل پایانه مرزی با ۱۰ تخت برای خدمات دهی به زوار در نظر گرفته شده است.

شکیبا در تشریح اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین گفت: از زمان شروع موج رفت زوار اربعین تاکنون به حدود پنج هزار زائر در زمینه درمان گرمازدگی، تنگی نفس، انجام تست PCR و. خدمات رسانی داشته ایم که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها مربوط به گرمازدگی بوده است.

وی افزود: از این تعداد عمده مراجعات به دلیل گرمازدگی بوده و طی این مدت بیش از ۴۵۰۰ نفر از زوار گرمازده تحت درمان قرار گرفته اند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تمامی این زائران بصورت سرپایی مداوا شده و به مسیر خود ادامه داده اند.

شکیبا گفت: معدود مواردی هم از شناسایی بیماران مبتلا به کرونا داشته ایم که همگی تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.

رییس مرکزبهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه همچنان چالش اصلی در اربعین امسال بحث گرمازدگی زوار است، توصیه کرد: زواری که دچار مشکلات قلبی یا بیماری‌های زمینه‌ای هستند و نیز افراد سالمند و کودکان از آمدن به مرز خودداری کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود زوار تردد خود را به ساعات خنک روز موکول کرده و از تردد هنگام ظهر و در تابش شدید نور آفتاب جدا خودداری کنند.

شکیبا استفاده از کلاه و وسایل محافظتی در برابر گرما را هم برای تمام زوار توصیه کرد.

وی افزود: توصیه می‌شود زوار در طول مسیر پیاده روی به میزان کافی آب و مایعات مصرف کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.