رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: برای اربعین حسینی از دانشگاه‌های استان اصفهان بیش از ۳۰ دستگاه اتوبوس به‌ صورت هماهنگ عازم عتبات عالیات هستند.

سید هادی انوری با بیان اینکه موردی که باعث استمرار عاشورا شد، حرکت عظیم کاروان اهل‌بیت عصمت و طهارت و اقدامات حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در ایام اربعین بود، گفت: هیأت دانشجویی هر ساله در ایام اربعین به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند و ایشان نیز در این دیدار‌ها نکات مهمی را بیان می‌کنند و در این راستا شاهد بودیم که در دیدار سال گذشته مسأله جهاد تبیین را مطرح کردند.

او با یادآوری اینکه چندین سال است که بسیج دانشجویی در قالب ستاد‌های عتبات و شهید علم‌الهدی دانشجویی در کنار برنامه‌هایی مانند راهیان نور، برای اربعین نیز برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای دارد، افزود: در ۲ سال قبل به‌دلیل شرایط کرونا امکان اعزام به عتبات عالیات به‌صورت هماهنگ وجود نداشت؛ اما امسال این ستاد از حدود ۲ ماه قبل فعالیت جدی خود را آغاز کرد و با برگزاری جلسات متعدد، برنامه ریزی خود را انجام داده است.

انوری با اعلام اینکه امسال از دانشگاه‌های استان اصفهان بیش از ۳۰ دستگاه اتوبوس به‌صورت هماهنگ عازم عتبات عالیات هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سفر اربعین برای دانشجویان به‌گونه‌ای هدفمند برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت‌های این سفر استفاده کنند، تمامی موارد پیش‌بینی و طراحی شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از طرح‌های پیش‌بینی شده برای دانشجویان، طرح «در مدار حبیب» است، تصریح کرد: در این طرح دانشجویان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی سیار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، فنی و سلامت بسته‌هایی را تحویل می‌گیرند و در مسیر نجف تا کربلا با این بسته‌بندی‌ها به زائران خدماتی ارائه می‌دهند و برای عراقی‌ها نیز برنامه‌هایی خواهند داشت.

او در پایان یادآور شد: همچنین دانشجویانی که برای رفتن به زیارت موفق نشدند، در سطح شهر برنامه‌های مختلفی دارند که این برنامه‌ها از امروز در سطح اصفهان و دیگر شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و در آن خدمات فرهنگی و جهادی به مردم ارائه می‌شود.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.