معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ترکیه صاحب بازار روسیه و اوکراین شد و متاسفانه ما عقب ماندیم.

آقای حسین حسینی رئیس سازمان شیلات در افتتاحیه رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش شیلات گفت: اگر در حوزه صید به ۷۰۲ هزار تن تولید رسیدیم، این موضوع حاصل دستاورد بخش علم و فناوری و دانش بنیان بوده است و اگر تحقیق و پایش نبود، بی شک در این زمینه با مشکل مواجه می‌شدیم.

به گفته او، صنعت شیلات یک صنعت چند وجهی است و اگر انسجامی که هم اکنون در وزارت جهاد کشاورزی شکل گرفته پیش از این انجام می‌شد، برنامه‌های ما زودتر به مرحله عمل رسیده بود.

حسینی می‌گوید: اگر در حوزه تولید غذا ظرفیت‌ها را به شکل پایدار نبینیم و در این زمینه نوسان ایجاد شود، عملا کاری از پیش نبرده‌ایم، بنابراین ثبات و پایداری در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سه مساله سرمنشا کار ما قرار گرفته است که اولین مورد فرمان رهبر انقلاب در حوزه دانش بنیان و اشتغال و در مورد بعد فرمان رئیس جمهور برای تولید غذای باکیفیت، ارزان و با منشا داخلی بوده و مورد سوم برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی است که ما را موظف می‌کند در این مسیر قدم برداریم.

به گفته حسینی، افزایش بهره وری در آب‌های شیرین را در دستور کار خود قرار داده ایم، همچنین در توسعه افقی باید به سمت سواحل و دریا‌ها قدم برداریم.

رئیس سازمان شیلات گفت: تولیدکننده ما نباید نگران بازار محصول تولیدی خود باشد و ماندن محصول روی دست تولیدکننده اتفاق ناگواری است.

بنابر گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، علی رغم ظرفیت ۱.۷ میلیارد دلاری بازار روسیه و اوکراین، ترکیه صاحب این بازار شد و ما باز عقب ماندیم، درحالیکه نه تنها چیزی از ترکیه کم نداشتیم، بلکه در برخی زمینه‌ها پیشرو بودیم.

رئیس سازمان شیلات گفت: متاسفانه ما در بازار‌های همسایه هنوز نتوانسته‌ایم سهم خود را دریافت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
ما همیشه حرف می زنیم و دفاع می کنیم خرج می کنیم ولی موقع بهره برداری ضعیف عمل می کنیم و جا می مونیم شدیم جاده صاف کنه دیگران
آخرین اخبار