هیچ تردد جدیدی به سمت مرز مهران امکان پذیر نیست

دبیر ستاد اربعین لرستان با تاکید بر بسته بودن مرز‌ها گفت: هیچ تردد جدیدی به سمت مرز مهران امکان پذیر نیست و با توجه به درخواست‌ها، آب و مواد غذایی از لرستان به این مرز ارسال می‌شود.

حمید کشکولی با اشاره به اینکه همه مرز‌های عزیمت زائران عتبات عالیات به عراق بسته است، گفت: بنا بر همین موضوع جلسه فوق العاده ستاد اربعین استان به ریاست استاندار لرستان تشکیل و تصمیماتی برای اسکان احتمالی زائران در راه مانده به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه همه دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ از صدور و تمدید گذرنامه و صدور برگ تردد موقت منع شدند، می گوید: همه سرویس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی از مرکز شهرستان‌های لرستان به سمت مهران متوقف شده و در خصوص زائرانی که از قبل اقدام به تهیه بلیط کردند نیز وجه آن‌ها عودت داده می‌شود.

دبیر ستاد اربعین لرستان با تاکید بر اینکه پلیس راه مکلف شد از تردد اتوبوس‌ها به سمت مرز‌های مهران و خوزستان جلوگیری کند، افزود: در همین راستا مراکزی برای اسکان موقت و پذیرایی زائران به ویژه در خرم آباد، الیگودرز، کوهدشت و پلدختر تدارک دیده شده است و استاندار لرستان نیز دستور تقویت امکانات موکب‌ها و مراکز برای پذیرایی از زائران را دادند.

کشکولی یادآور شد: با توجه به تاکید مسئولان ستاد اربعین، از همه زائران درخواست می‌شود با توجه به بسته بودن مرز‌ها تا اطلاع ثانوی به سمت مرز حرکت نکنند.

وی با بیان اینکه تصاویری در فضای مجازی رد و بدل می‌شود که مرز باز است، تصریح کرد: با تدبیر مسئولان امر در مرز‌ها فقط زائرانی که در پایانه مهران تجمع کردند و برای اینکه حفظ سلامت آن‌ها مهم است، لایه به لایه در حال تخلیه شدن به سمت مرز هستند تا از ازدحام جلوگیری شود.

دبیر ستاد اربعین لرستان گفت: هیچ تردد جدیدی به سمت مهران امکان پذیر نیست.

کشکولی با اشاره به اینکه تعداد جمعیت در مرز‌ها زیاد است و از ما درخواست ارسال اقلام به مرز برای تأمین امکانات و پذیرایی از زائران شده است، گفت: در حال ارسال اقلام آب و یخ و مواد غذایی به سمت مرز مهران هستیم تا از زائران پذیرایی شود.

وی افزود: امیدواریم ‬ظرف یک تا دو روز آینده شرایط به حالت عادی برگردد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.