معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: میزان جرایم سرقت در استان ۱۰درصد کاهش یافته است.

جلال آفاقی گفت: متاسفانه سرقت در استان اردبیل زیاد است و به منظور مقابله با آن، طرح تشکیل کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت، از مرکز ابلاغ شده و مسئولیت ۲۱ دستگاه و نهاد در آن به طور دقیق پیش‌بینی شده است تا بطور موثر از وقوع سرقت پیشگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با تشریح اجرای بندهای ابلاغی مربوط به دستگاه قضایی، می گوید: در همه محاکم قضایی اعم از دادسراها و دادگاه‌ها شعب ویژه رسیدگی به جرایم سرقت به منظور تسریع در رسیدگی‌ها تشکیل شده است و دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار  نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

آفاقی گفت: در این خصوص، دستورات لازم جهت عدم اعطای مرخصی به سارقان سابقه‌دار صادر شده است و یکی از بندهای این طرح، استفاده از ظرفیت بسیج و تقویت گشت‌های نیروی انتظامی است که بی شک اجرای دقیق و صحیح آن می‌تواند بطور قابل توجهی از وقوع سرقت جلوگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با بیان اینکه هدف این طرح، کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت است، می گوید: هماهنگی، تعامل و همکاری دستگاه‌های مشمول طرح می‌تواند در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت، موثر و موجب ثبات امنیت و آرامش در جامعه باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.