وزارت خزانه داری آمریکا سازوکار تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه را تعیین و از تحریم متخلفان خبر داد.

وزارت خزانه داری آمریکا سند سازو کار ایجاد سقف قیمت بر نفت روسیه را منتشر کرد. 

به نقل از اسپوتنیک، براساس سند منتشر شده: تمامی کسانی که اقدام به خرید نفت روسیه بیشتر از سقف قیمتی تعیین شده کنند و یا به صورت هدفمند اقدام به سندسازی و انتشار اطلاعات غلط درباره نفت خریداری شده از مسکو کنند، تحت تحریم های ایالات متحده قرار خواهند گرفت. 

با این حال، این سازوکار شرکت هایی را که بدون علم به اطلاعات غلط اقدام به خرید نفت روسیه بیش از قیمت تعیین شده کنند از تحریم ها معاف کرده است. در ادامه این سند بر ادامه تحریم خرید نفت روسیه از سوی آمریکا تاکید شده است. 

وزارت خزانه داری آمریکا بر همکاری با متحدان واشنگتن به منظور رصد اطلاعاتی و رعایت سازوکار تعیین شده ادامه می دهد. کاخ سفید این سازوکار را با هدف تنبیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین و کاهش درآمدهای مسکو اعمال می کند. 

هفت کشور صنعتی دموکراتیک جهان شامل آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن ۱۱ شهریورماه بر سر اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه به توافق رسیدند و به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا نیز به آن خواهد پیوست.

در این میان اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه اعلام کرد، طرح اعمال سقف قیمت بر گاز وارداتی اعضای اتحادیه از روسیه نیز در دست بررسی است.

طبق گزارش گمرک روسیه، این کشور روی‌هم رفته در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۴۴ میلیارد دلار صادرات انرژی، شامل نفت، گاز و زغال‌سنگ داشت. مرکز پژوهش‌های انرژی و هوای پاک می‌گوید، صادرات نفت، گاز و خصوصا زغال‌سنگ روسیه از لحاظ حجمی به خاطر تحریم‌های غرب، همچنین تصمیم روسیه برای کاهش صادرات گاز به اروپا، کاهش یافته، اما از لحاظ ارزشی به خاطر اوج‌گیری قیمت حامل‌های انرژی در جهان رشد داشته است.

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
چه پرو .شما فعلا نیاز به خرید داری اونم فروشنده خخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار