معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۶۵۴ نفر از زائران اربعین حسینی به درمانگاه مرزی چذابه خبر داد.

حبیب حی‌بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در یک هفته اخیر ۶۵۴ نفر از زائران عزیز به درمانگاه مرزی چذابه مراجعه کردند که از این تعداد ۶۲۹ نفر به صورت سرپایی و ۲۵ نفر به سایر مراکز درمانی اعزام شدند.

او می‌گوید: بخشی از زائران با مشکلات تنفسی، گوارشی، ضعف و بی‌حالی، زنان، قلبی و فشار خون مراجعه و خدمات لازم را دریافت کردند.

او گفت: در درمانگاه تخصصی پایانه مرزی چذابه امکانات مناسبی برای زوار اربعین حسینی تدارک دیده شده و آمادگی لازم برای ارائه خدمت به بیماران و مصدومین وجود دارد.

او گفت: خوشبختانه سپاه پاسداران با امکانات درمانی مناسبی در مرز فعال است و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با برپا کردن بیمارستان صحرایی در مجموع امکانات مناسبی جهت ارائه خدمات درمانی مهیا کرده‌اند.

به گفته او تاکنون ۵۰۲ نفر به سالن سرد مراجعه و خدمات لازم را جهت برطرف شدن خطر گرمازدگی دریافت کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به گرمای هوا، جمعیت زیاد و احتمال وقوع گرمازدگی خطاب به زائران اربعین بیان داشت: از تابش مستقیم آفتاب دوری کنید، مایعات و نوشیدنی‌های خنک مصرف کنید، و طبق توصیه‌ها حتی المقدور شب‌ها پیاده‌روی کنید.

حی‌بر در پایان با اشاره به اطلاعیه‌های مقامات مسئول در خصوص مدیریت سفر خطاب به مردم گفت: با توجه به کمبود امکانات بهداشتی و حمل و نقل در سمت عراق و همچنین گرمای شدید هوا پس از اطمینان از فعال بودن مرزها، سفر معنوی خود را آغاز کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.