حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: بهترین راه نجات بافق از تشنگی، انتقال آب از دریاست که یزد باید سهم مشارکتی برای استفاده صنایع بافق را نیز در نظر داشته باشد.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر گفت: برخی از دانشمندان معتقد هستند که برخی از چاه‌های جذبی باعث می‌شود که منابع زیرزمینی تقویت و استحکام خاک مضاعف شود.

او گفت: وقتی سیستم فاضلاب شهری ایجادشد، هم آب به دل زمین نفوذ نمی‌کند و هم باعث شکستگی و نشستگی و فرونشستگی زمین می‌شود.

به گفته او آموزش پرسنل به همراه تجهیزات کامل از جمله اکسیژن و باز بودن سیستم‌های تهویه باعث جلوگیری از بحران می‌شود.

او با اشاره به حادثه فاضلاب شهری و فوت چهار نفر در بافق گفت: همه مسئولین به ویژه دستگاه قضا به این موضوع ورود جدی داشته باشند و با هرکسی در هر پست و مقامی که تخلف و سهل انگاری چه عامدانه و چه سهوی دارد، براساس قانون برخورد کنند.

امام جمعه بافق گفت: سازمان بازرسی به موضوع قرارداد‌هایی که در حوزه فاضلاب منعقد شده است، ورود کند که اگر سوءاستفاده و‌یا تخلفی صورت گرفته برخورد شود.

او گفت:تقوای اجتماعی محصول اربعین است و این عهد و پیمان ملت ما با امام حسین (ع) یک پیمان دلی ازلی و ابدی است.

سعادت‌فر گفت: این خیل عظیمی که به کربلا در اربعین مشرف می‌شوند، برای بیعت با امام زمان (ع) می‌روند و گزینه روی میز این ملت همواره گزینه یا حسین (ع) بوده است.

او گفت: مکتب تربیتی غرب به فرزند یاد می‌دهد که والدین خود را به خانه سالمندان ببرند درحالیکه که اربعین یاد می‌دهد، والدین خود را روی دوش بگذاریم و به کربلا ببریم.

سعادت فر گفت: آموزه نظام تربیتی اربعین هم ردیفی، برادری و عشق ورزی است و حرکت اربعین یک حرکت قلبی، بین تمام آزادی خواهان دنیا است.

به گفته او پیاده روی و عظمت اربعین این پیام را دارد که حکومت‌های استکباری در حال غروب هستند و حکومت مهدی آل فاطمه (عج) در حال طلوع است.

او گفت: تقوای اجتماعی نیز با داشتن روحیه تقوای فردی از یک طرف، دشمن شناسی، بصیرت داشتن و روحیه ولایتمداری از طرف دیگر، اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود جامعه در برابر دشمن تاب آوری پیدا کند.

او گفت: خانواده یک کارخانه تولید ایمان و دین باوری است و منهای این خانواده هیچ مجموعه‌ای نمیتواند تولید کننده ایمان باشد.

به گفته او عده‌ای اینگونه تصور می‌کنند که خانواده مانعی برای خوشبختی است در حالیکه خانواده مانعی برای ولنگاری است و مانع خوشبختی نیست.

سعادت‌فر گفت: تفکر صحیح این است ک همه چیز با تشکیل خانواده به دست می‌آید و بسیاری از کسانی که صاحب شغل، مسکن و حتی ثبات فرهنگی واخلاقی شدند، به برکت ازدواج بوده است.

او گفت: یک نوع نگاه غلط به فرزند وجود دارد که مانع ازدواج است و آن این است که برخی از والدین فرزندان خود را، همیشه بچه فرض می‌کنند.

خطیب جمعه بافق گفت: والدین باید با دادن مسئولیت به فرزندان، آن‌ها را رشد دهند و این درحالی است که برخی از والدین آنقدر به فکر رفاه فرزندانشان هستند که به آن‌ها میدان نمی‌دهند.

برچسب ها: نماز جمعه ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار