امام جمعه شهرکرد گفت: شکوه پیاده‌روی اربعین امروز فراتر از جهان اسلام است و دنیا نظاره‌گر این حماسه عظیم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا گفت: شکوه پیاده‌روی اربعین امروز فراتر از جهان اسلام است و دنیا نظاره‌گر این حماسه عظیم است.

وی تاکید کرد: مردم با همراهی و قانون‌مداری در برگزاری مطلوب این برنامه جهادی و بزرگ، کمک کنند تا وحشت و عصبانیت بر پیکره استکبار جهانی بماند.


بیشتر بخوانید


نکونام افزود: امروز به یاری خداوند و برکت اربعین، همایش عظیم و معنوی عالم تشیع و حتی فراتر از عالم اسلام در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: با توجه به فراوانی و ازدحام جمعیت زائران حسینی در مرز‌های مشترک ایران و عراق و مسدود شدن مرزها، باید نسبت به تدبیر برای حفظ سلامتی و امنیت مردم اقدام شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: اربعین در پیوند جوامع اسلامی و تشکیل جامعه متمدن اسلامی نقش‌آفرینی می‌کند و تمامی امور و فعالیت‌ها را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.

نکونام با اشاره به سفر آیت‌الله علیرضا اعرافی به استان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از زمان امام محمدباقر(ع) تاکنون در پیشبُرد اهداف و تداوم مبانی حیات‌بخش اسلام نقش‌آفرینی و زمینه رشد و تعالی جوامع اسلامی را فراهم کرده‌اند. 

وی با اشاره به متفاوت بودن حوزه‌های علمیه شیعیان گفت: شیعیان به مبانی مکتب عاشورا پیوند دارند و این روحیه آزادگی را امام حسین(ع) به جامعه شیعی تزریق کرده است و حوزه علمیه شیعی همواره از استقلال مالی برخوردار بوده و هیچگاه خود را وابسته به حکومت‌ها نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
فعلأ که برای هم وطن هامون شده یه فاجعه
آخرین اخبار