طالبان  قرارداد خرید تجهیزات و راهنمایی هوایی میدان‌های هوایی افغانستان را با شرکت گاک امارات امضا کردند.

مسئولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان  قرارداد خرید تجهیزات و راهنمایی هوایی میدان‌های هوایی کابل، قندهار و هرات را با شرکت گاک امارات امضا کردند.

این قرارداد با حضور ملا عبدالغنی برادر،  معاون اقتصادی رئیس الوزرای طالبان، میان معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی و نماینده شرکت گاک امارات امضا شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزاری طالبان گفت: رشد اقتصادی کشور برای طالبان اولویت دارد که به همین منظور قرارداد راهنمایی هوایی با شرکت گاک امارات  امضا شده است.

برادر گفت: با امضای این قرارداد برخی پرواز‌های بین‌المللی درمیدان‌های هوایی کابل، قندهار و هرات آغاز می‌شوند که بدون شک برای تجارت و رشد اقتصاد کشور تأثیر مثبت خواهند گذاشت.

به اساس معلومات مسئولان با امضای این قرارداد تا ۶ ماه دیگر خدمات راهنمایی هوایی در افغانستان طبق معیارهای بین المللی آغاز شده و نیز تا ۲ ماه دیگر شرکت‌های خارجی مانند ترکش ایرلاین، فلای دبی، امارات و غیره پروازهایشان را به افغانستان ازسرمی‌گیرند.

پیش از این نیز مدیریت تکنیکی ۵ میدان‌ هوایی و همچنان بررسی مسافرین درمیدان‌‎های هوایی با این شرکت خصوصی امارات امضا شده بود.

رئیس شرکت گاک، امضای این قرارداد‌ها را برای جلب سرمایه گذاری در افغانستان مهم خوانده می‌گوید ما امیدواریم که رفت و آمد سرمایه گذاران خارجی را به شکل مصون تأمین کنیم.

با تحولات سیاسی و نظامی سال گذشته در افغانستان که منجر به سقوط حکومت پیشین و تسلط مجدد امارت در افغانستان گردید پرواز‌های بین المللی نیز از میدان‌های هوایی افغانستان متوقف شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار