عضو شورای شهر شوش گفت: ۶۰ درصد از اعتبارات حق آلایندگی با هدف بهسازی محیط زیست به پروژه‌هایی با ماهیت عمرانی زیست محیطی اختصاص  یافته است.

حمیلا چرنگ با اشاره به اختصاص سهم شهرداری شوش از حق آلایندگی گفت: ۶۰ درصد از اعتبارات حق آلایندگی با هدف بهسازی محیط زیست به پروژه‌هایی با ماهیت عمرانی زیست محیطی اختصاص یافته است.

به گفته او: اعتبارات حق آلایندگی در بخش عمران به پروژه‌های مانند طرح مطالعات و اجرای پروژه آب خام فضای سبز، اجرای طرح کمربند سبز شهری، توسعه ناوگان عمرانی و خدماتی، تکمیل و بازسازی کارخانه آسفالت و سنگ شکن، دفع آب‌های سطحی، مدیریت پسماند، بهسازی معابر و بهسازی کشتارگاه اختصاص یافته است.

عضو شورای شهر شوش با بیان اینکه این اعتبارات باید موجب تغییرات محسوسی در توسعه و عمران شهر شوش شود، گفت: حفاظت از محیط زیست و اجرای پروژه‌های عمرانی دو نیاز اصلی توسعه شهری است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اهمیت نحوه مدیریت صحیح این اعتبارات می‌گوید: پروژه‌هایی مانند تامین معدن شن و ماسه، بازسازی کارخانه آسفالت و سنگ شکن، محصور سازی معدن زباله، نوسازی و بازسازی ناوگان موتوری عمران و خدمات شهری از جمله پروژه‌های است که علاوه بر ارتقا سطح خدمات به عنوان منبع درآمد پایدار در حوزه عمرانی و زیست محیطی قابل طرح ریزی است.

چرنگ گفت: بهسازی زهکش ها، اجرا و تکمیل فضای سبز بلوار جمهوری و بروز رسانی طرح مطالعات اجرای آب خام نیز پروژه‌های قابل اجرا در در مرحله اول هستند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظایف مدیریت شهری را برنامه ریزی شهری در جهت توسعه پایدار شهر دانست و گفت: علاوه بر توجه به مسایل و ملاحظات زیست محیطی در برنامه ریزی ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه و بهره برداری صحیح از این اعتبارات می‌تواند گامی موثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.