سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مقدماتی نظارت بر بازار ویژه بازگشایی مدارس در سراسر استان آغاز شد.

کریم روزبهان با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس گفت: به همین دلیل تقاضا برای خرید برخی از کالا‌ها و خدمات افزایش می‌یابد.

او افزود: به منظور پیشگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه بازگشایی مدارس در سراسر استان از ۱۷ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت.

روزبهان می‌گوید: بازرسان این اداره‌کل در بازرسی‌ها با تخلف‌هایی از جمله؛ گران فروشی، کم فروشی، تقلب، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور خرید و همچنین فروش برای مشتریان، تبلیغ خلاف واقع و حراج غیر قانونی برخورد خواهند کرد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه اصناف و مراکز عرضه این کالا‌ها موظف هستند با نصب برچسب بر روی همه کالا‌ها و درج نرخنامه انواع خدمات، صدور فاکتور رسمی از سوی واحد‌های صنفی برای مشتریان، رعایت نرخ‌های مصوب با درصد سود قانونی را رعایت نمایند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همشهریان از خرید و فروش هرگونه کالا و نوشت افزار خارجی قاچاق، تقلبی و یا داشتن تصاویر خارج از فرهنگ اسلامی ایرانی خودداری کنند.

او ادامه داد: بازرسان واحد بازرسی و نظارت این اداره در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با حضور در بازار ضمن پایش عرضه اقلام ضروری با هرگونه تخلف‌های صنفی برخورد و ضمن تشکیل پرونده متخلفان، آن‌ها را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان می‌کنند.

روزبهان بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلف‌های صنفی تاکید کرد و گفت: شهروندان هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحد‌های صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ گزارش تا به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.