معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: دستگاه سی تی آنژیوگرافی از محل اعتبارات دولتی به زودی در بیمارستان ولایت قزوین مستقر می‌شود.

عبدالله کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت:دستگاه سی تی آنژیوگرافی  تامین و خریداری شده و به زودی وارد استان قزوین می‌شود تا به بیماران قلبی و عروقی خدمات لازم را ارائه کند.

کشاورز افزود: نبود این دستگاه موجب شده بود تا بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی دولتی قزوین به دیگر مراکز و شهر‌ها ارجاع شوند و با مشکل روبه رو شوند.

وی گفت: سی‌تی آنژیوگرافی از بهترین ابزار‌ها به منظور تشخیص بیماری‌های قلبی به ویژه در اطفال به شمار می‌رود و روش آن برخلاف آنژیوگرافی، غیرتهاجمی است.

کشاورز افزود: در آنژیوگرافی ممکن است ناحیه‌ای از بدن که دستگاه وارد آن می‌شود دچار خونریزی شود مثلا احتمال پارگی عروق وجود دارد و یک روش تهاجمی است، اما این خطرات در سی تی آنژیوگرافی وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در ادامه گفت: با سیاست گذاری و برنامه ریزی خوب دولت سیزدهم، طی یک سال اخیر تجهیزات درمانی زیادی به بیمارستان‌های دولتی قزوین اختصاص یافته و بخش زیادی از نیاز‌های مراکز درمانی استان پوشش داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.