دوره آموزشی همراه با حکیمان که از پنجم مردادماه در مشهد در حال برپایی است، امروز با حضور وزیر بهداشت به کار خود پایان داد.

بهرام عین اللهی  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین پایانی دوره آموزشی  همراه با حکیمان گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون‌های پاک شهدا در بالاترین جایگاه دیپلماسی سلامت قرار دارد که استادان حوزه پزشکی باید این جایگاه را برای دانشجویان تبیین کنند.

او با بیان اینکه تربیت نیرو‌های متخصص برای تضمین آینده انقلاب است، افزود: امیدوار کردن نسل جوان از مهمترین مسئله‌های امروز در حوزه استاد و شاگرد است، زیرا که دشمن با ابزار ناامیدی به مبارزه با جوانان ما آمده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران  با بیان اینکه مرجعیت علم، افق ما در دانشگاه‌ها است که این موضوع با امیدواری تحقق خواهد یافت ادامه داد: استادان با نقش آفرینی در حوزه معرفت افزایی، دانش پژوهی و مشاوره صحیح شاگردان می‌توانند به درستی در مسیر پویایی شاگردان خویش گام بردارد.

دانشجویان فرزندان معنوی استادان هستند

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور نیز در این مراسم گفت: استادان دانشگاه به دانشجویان خود به عنوان فرزندان معنوی‌شان نگاه کنند و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نکنند.

 او افزود: حوزه سلامت در ایام بحران کرونا خوش درخشید و در این روز‌ها مقدمات خدمت‌رسانی به زائران پیاده حسینی و رضوی را برنامه‌ریزی کرده‌اند تا این ماموریت‌ها را به نحو احسن اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه حضور در محضر امام رضا (ع) اثر پاک‌کنندگی در جوار طبیب حقیقی را دارد ادامه داد: استادان حوزه پزشکی که گروهی از عالمان کشور هستند در محضر ایشان حاضر شدند تا ضمن بهره‌مندی و فیض معنوی از فیوضات و عنایات خاص آن امام همام بهره‌مند گردند.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: امام حسین (ع) برای مبارزه با جهالت آمدند و اساتید دانشگاه هم به عنوان حکیمان جامعه باید ضمن بهره‌گیری از آموخته‌های خود، این آموزه‌ها را به درستی به دانشجویانشان انتقال دهند.

 او با ذکر این نکته که دانشجویان امانتی در دست اساتید هستند تصریح کرد: بیشتر کسانی که در کلاس‌های درس حضور دارند به دلیل باور‌های غلط رایج در جامعه و نوع سبک زندگی‌شان یک فرد خام هستند که هنر استاد در کنار آموختن دروس تخصصی، با تجربه کردن آن‌ها در زمینه‌های مختلف است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور  در پایان این مراسم از استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در دوران همه گیری بیماری کرونا خدمات زیادی به بیماران و مردم ارائه کردند، تقدیر به عمل آمد.

دوره‌های «همراه با حکیمان» با رویکرد معرفت افزایی و ارائه مباحث آموزشی ویژه استادان و اعضای هیات علمی در ۱۲ دوره ۳ روزه از پنجم مرداد ماه امسال تا هفدهم شهریورماه در مشهد برگزار شد که در این دوره‌ها اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به همراه خانواده خود در مشهد حضور یافتند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیش از ۲۰ هزار نفر عضو هیات علمی دارد که در ۳۰۹ رشته فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.