نخستین سالگرد درگذشت زنده یاد حیدر رحیم‌پور ازغدی از یاران دیرین رهبر معظم انقلاب با حضور جمعی از شاگردان آن محروم در مشهد برگزار شد.

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت و از شاگردان زنده یاد حیدر رحیم‌پور ازغدی در این آیین گفت: مرحوم رحیم پور ازغدی قالب شکن و دارای قلمی خاص بود و همچنین اعتقاد خاصی به فهم مطلب داشت.

او افزود: بسیاری از فعالان جریان عدالت خواه امروز یا از جمله شاگردان آن مرحوم هستند و یا از مطالب تاثیر گرفتند.

 معاون وزیر صنعت با بیان اینکه مرحوم رحیم پور ازغدی در مطالعه هم دقیق و در دشمن شناسی قوی و با خنثی کاری مخالف و تکلیف مدار بود، ادامه داد: او خود را سرباز ولایت می‌دانست. زنده یاد رحیم پور ازغدی معتقد بود یکی از چالش‌های بزرگ کشور نرم افزار مدیریتی است و نیازمند اصلاح ساختار اداری هستیم.

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گفت: مرحوم رحیم پور ازغدی مرد خطر و در شرایط سخت و همچنین فرار از تملق و چاپلوسی بود. آن مرحوم در راه خود مایوس نشد و نمی‌ترسید.

او  با بیان اینکه پدرم از محافظه کاری و ریا کاری و توجیه وضع موجود متنفر بود، افزود: اگر مقالات او جمع آوری و چاپ شود خدمت بزرگی به انقلاب است. بهترین روش حفظ نظام را نقد نظام می‌دانست و تا آخر عمر به مبانی انقلاب پایبند بود. نقد‌های او همراه با ارائه راهکار بود.

حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی، فعال سیاسی و از مبارزان دوران انقلاب اسلامی، نوزدهم شهریورماه پارسال، در سن ۸۹ سالگی بر اثر نارسایی قلبی درگذشت و پیکر آن مرحوم در رواق دارالحجه به خاک سپرده شد.

در پی درگذشت مرحوم رحیم پورازغدی، رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و برخی دیگر از مسئولان کشور پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.