مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن و نماز دوره ابتدایی است که باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

هاشم ناظمی جلال در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز استان  اظهار داشت: مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس فراهم و بعد از دو سال شیوع کرونا، امسال آموزش با حضور پر رنگ و بانشاط دانش آموزان در مدارس آغاز خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از نماز به عنوان ستون دین نام برد و با اشاره به اهمیت فریضه نماز و ضرورت انس با قرآن، اظهار داشت: آنچه در آموزش و پرورش اهمیت دارد نهادینه کردن فرهنگ قرآن و نماز است که بهترین زمان برای این موضوع، دوره ابتدایی است و انرژی و وقت مجموعه آموزش و پرورش باید به این دوره معطوف شود.

او در اولویت بودن دوره ابتدایی با موضوع نماز و قرآن را باعث نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز و قرآن از دوران طفولیت دانست و با اشاره به شکل گیری سازمان تعلیم و تربیت کودک در آموزش و پرورش، اظهار داشت: این اقدام زمینه را برای اجرای برنامه‌های قرآنی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی فراهم می‌کند.

ناظمی جلال هم چنین بر همراهی انجمن اولیاء و مربیان در اجرای برنامه‌های اقامه نماز و قرآن از طریق برگزاری جلسات آموزشی تاکید کرد و گفت: مدارس خاص و مدارس غیر دولتی هم باید توجه ویژه‌ای به برنامه‌های نماز و قرآن داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین از مسئولین ستاد اقامه نماز استان نیز درخواست کرد با توجه به گستردگی مخاطبان آموزش و پرورش در بخش دانش آموزی، همکاران و اولیاء در صورت تخصیص، اعتبار ویژه‌ای برای اجرای برنامه‌ها از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی اختصاص یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.