مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از اختصاص ۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستای استان خبر داد.

امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۱۸۸ روستای غیربرخوردار و روستا‌های دارای تنش آبی استان به طرح موافقت‌نامه ملی اضافه شده اند.

او افزود: عملیات اجرایی این روستا‌ها در قالب یک قرارداد جدید با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز و بخشی از روستا‌های تک خانواری یا دو خانواری استان با سیستم آبرسانی سیار مدیریت می شوند.

امامی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، ۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستا استان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: در یک سال گذشته عملیات آبرسانی به ۵۸ روستا در استان انجام شده که در هفته دولت تنها ۱۷ روستای آن به بهره‌برداری رسیده است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی پایدار می‌شوند.

امامی تصریح کرد: تا پایان سال آینده،  از ۲۶ مجتمع آبرسانی روستایی در دست انجام، عملیات اجرایی ۲۳ مجتمع به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: عملیات آبرسانی به سه مجتمع باقیمانده شامل مجتمع‌های خونیک چهارتنگ، خوشاب و القار درویش آباد نیز هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: مجری این طرح در شهرستان‌های نهبندان، درمیان و سربیشه قرارگاه شهید ناصری و در هشت شهرستان دیگر استان نیز سازمان بسیج سازندگی است.

امامی افزود: ضریب برخورداری آب در روستا‌های استان ۹۴.۶ درصد و ضریب بهره‌مندی آب در روستا‌های استان ۷۵.۶۷ درصد است.

هم اکنون ۳۸۰ تا ۴۵۰ روستا در استان به طور دائم و یا در ماه‌های گرم سال به سبب افزایش مصرف به صورت سیار آبرسانی می‌شوند و برای اکثر روستا‌ها آب حمل شده، به صورت سیار در مخزن تزریق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.