مهم‌ترین حوادث ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاساز کردن ۳۴۸ کیلوگرم تریاک زیر بار پیاز

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک وانت نیسان و کشف ۳۴۸ کیلوگرم تریاک در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند افراد قاچاقچی قصد دارند محموله‌ای از مواد مخدر را از طریق محور‌های مواصلاتی شهرستان شیراز انتقال دهند.

او ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده، یک خودرو وانت نیسان در یکی از خروجی‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت.

مواد مخدر

سردار حبیبی گفت: مأموران به مکان مورد نظر اعزام و طی یک عملیات ضربتی، خودرو وانت نیسان را متوقف و در بازرسی از آن مقدار ۳۴۸ کیلوگرم تریاک که در زیر بار پیاز جاسازی شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، تأکید کرد: مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف خودرو ۳۰ میلیارد ریالی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف یک دستگاه خودرو قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: ماموران کلانتری ۲۳ گلدشت با اقدامات پلیسی موفق به کشف یک دستگاه خودرو تویوتا لکسوس قاچاق در پارکینگ یک منزل مسکونی واقع در بلوار شهید رجایی شدند.

او افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، خودروی مذکور دارای پلاک جعلی و بدون مدارک گمرکی بوده و طبق نظر کارشناسان مربوطه ارزش خودرو مکشوفه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های ممنوعه توسط افراد سود جو و فرصت طلب، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۸ تن گندم قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۸ تن گندم قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی سرچهان هنگام گشت زنی و کنترل محور اصلی سرچهان - خاتم به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۸ تن گندم قاچاق که راننده بدون اخذ مجوز‌های مربوطه قصد خروج از استان را داشت، کشف کردند.

فرمانده انتظامی سرچهان با اشاره به دستگیری و معرفی راننده به مرجع قضائی، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش گندم قاچاق مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

انهدام باند ۲ نفره سارقان تلفن همراه در زرقان

فرمانده انتظامی شهرستان زرقان از دستگیری اعضای باند ۲ نفره سارقان تلفن همراه و کشف ۵ فقره سرقت از آنان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری اظهار کرد: با توجه به وقوع سرقت گوشی تلفن همراه از افراد در سطح شهر زرقان وبه دلیل حساسیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد چند فقره سرقت قاپ زنی گوشی تلفن همراه با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت به وقوع پیوسته که در این خصوص و با تلاش‌های شبانه روزی یکی از سارقان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرقان با بیان اینکه همدست این سارق نیز در یک عملیات جداگانه دستگیر شد، افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه، سه قبضه سلاح سرد (چاقو) و ۲ دستگاه موتور سیکلت که در سرقت‌ها و جرایم ارتکابی از آن‌ها استفاده می‌کردند، کشف شد.

سرهنگ بارسالاری با بیان اینکه برخورد قاطع و قانونی با سارقان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: شهروندان در رعایت اصول پیشگیری و استفاده از لوازم ایمنی به منظور عدم وقوع سرقت تلفن همراه، به امنیت خود و جامعه کمک کنند.

سارق منزل در شیراز به دام افتاد

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارقی که بیش از ۸ میلیارد ریال اموال از ۲ منزل در شیراز به سرقت برده بود، خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار کرد: در پی سرقت از منزلی در یکی از محله‌های شهر شیراز، پیگیری موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت اقدامات خود جهت روشن شدن موضوع آغاز و در بررسی صحنه وقوع جرم متوجه شدند سرقت بدون هیچ گونه آثار تخریب درِ ورودی یا پنجره‌های منزل انجام گرفته و فرضیه اینکه شاید افرادی آشنا در سرقت دست داشته باشند قوت گرفت.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی، تخصصی و به کارگیری روش‌های نوین علمی یک نفر را در این زمینه شناسایی، دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: در بازجویی مقدماتی مشخص شد متهم که چندین سال به عنوان نگهبان و سرایدار ساختمان‌های در حال ساخت شاکی مشغول به کار و مورد اعتماد او بوده با کپی کردن کلید منزل پسر شاکی، اقدام به سرقت مقادیری اموال از منزل آنان کرده است.

او گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری اموال مسروقه شامل ۵ عدد سکه تمام بهار آزادی، یک جفت گوشواره طلا، سرویس کامل طلاجات، ۲ دستگاه تلفن همراه و یک دستگاه لپ تاپ به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست تا در صورتی که از نگهبان و سرایدار در منازل خود استفاده می‌کنند هیچ گاه به آن‌ها اعتماد کامل نکرده و کلید منزل را در اختیارشان قرار ندهند و در صورت امکان به وسیله دوربین مداربسته محل را مورد رصد قرار دهند.

دستگیری شرور سابقه دار در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری شرور سابقه دار تحت تعقیب طی یک عملیات غافلگیرانه پلیس امنیت عمومی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در پی تحرکات فرد شرور و ایجاد اقدامات مجرمانه در سطح شهرستان توسط این مجرم تحت تعقیب، موضوع شناسایی و دستگیری او به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

دستبند بر دست متهم

او با بیان اینکه درگیری مسلحانه، ایجاد رعب و وحشت، اخلال در نظم عمومی، تهدید به قتل و باجگیری از اقدامات مجرمانه فرد شرور و تحت تعقیب است، افزود: با توجه به متواری بودن این شرور تحقیقات تخصصی پلیس برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه با تلاش شبانه روزی و پیگیری مستمر مأموران انتظامی، مخفیگاه او در یکی از روستا‌های این شهرستان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با هشدار به افرادی که باعث برهم زدن نظم و امنیت عمومی جامعه می‌شوند، گفت: عربده کشی و اوباش گری به هیچ عنوان در جامعه امروز جایگاهی ندارد، پلیس قاطعانه در برابر مخلان نظم و امنیت عمومی ایستاده است و اجازه جولان دادن به اینگونه افراد را نخواهد داد.

کشف قطعات قاچاق موتور سیکلت سنگین در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف قطعات قاچاق موتورسیکلت سنگین به ارزش ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ محمدیه شهرستان کازرون از خبری مبنی بر نگهداری قطعات موتورسیکلت سنگین در سطح حوزه استحفاظی مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: پس از گرفتن مجوز قضائی، ماموران به محل نگهداری قطعات موتورسیکلت ورود و مقادیر زیادی قطعات قاچاق موتورسنگین از قبیل کمک جلو و عقب، اگزوز موتور، رادیاتور و باک موتور کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه، گفت: بر اساس اعلام کارشناسان، ارزش این محموله قاچاق ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار