معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان ایمیدرو به دنبال بسترسازی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در معادن کشور از جمله سیستان و بلوچستان است.

  وجیه الله جعفری  در نشست شورای معادن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تسهیل گری،بستری سازی و کاهش ریسک حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در معادن کشور و استان سیستان و بلوچستان از اولویت های سازمان ایمیدرو است.

وی افزود: اکتشاف دقیق مواد معدنی منجر به این می شود تا معادن به درستی فعال و واحدهای فرآوری در کنار این معادن ایجاد شود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در مرحله ثبت محدوده های معدنی باید شرکت های توانمند با توجه به ضریب ریسک بالا در بخش معدن ، در استان سیستان و بلوچستان حضور یابند.

وی گفت: از طریق استفاده از طرح آمایش شهرستانی که در وزارت صمت آماده شده است می توان واحدهای فرآوری بر اساس ظرفیت مواد معدنی آن منطقه ایجاد کرد.

دومین نشست شورای معادن سیستان و بلوچستان به ریاست حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و با حضور وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو، مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان و سایر اعضای شورا در محل استانداری برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار