سفیر استرالیا در ایران روند رسیدگی و اختصاص کمک‌های بشر دوستانه معیشتی به افغانستانی‌های ساکن استان سمنان را مطلوب ارزیابی کرد.

به منظور بررسی روند اجرای فعالیت‌های بشر دوستانه معیشتی و کمک‌های داوطلبانه به پناهندگان افغانستانی ساکن در استان سمنان، سفیر استرالیا در ایران، نماینده سازمان جهانی غذا در ایران و جمعی از مسئولان وزرات کشور و مدیران استانی از مهمانشهر مهاجرین سمنان بازدید کردند.

سفیر استرالیا در ایران در این بازدید با اشاره به همکاری ۴۰ ساله کشورش و جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از پناهندگان افغانستانی، از روند خدمات رسانی در مهمانشهر سمنان با بهره گیری از توان و تجربه جوامع محلی و شورای خودگردان قدردانی کرد.

لیندال ساکس با بیان اینکه تا کنون شرایط زندگی و معیشتی و وضعیت تامین و توزیع مواد خوراکی و مایحتاج غذایی روزانه مهاجران در استان‌های تهران و کرمان را بررسی کرده است خاطرنشان کرد: پس از سمنان این بازدید‌های دوره‌ای در استان خراسان رضوی انجام می‌پذیرد تا نیازمندی‌های جدید اتباع خارجی در ایران شناسایی و برای رفع آن با کشور‌های داوطلب رایزنی شود.

نگار گرامی نماینده سازمان جهانی غذا (WFP) در ایران نیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های پیشرو در زمینه ارائه خدمات اولیه مطلوب و مناسب به مهاجران افغانستانی است، از برنامه ریزی‌ها برای افزایش میزان کمک‌های بین المللی با توجه به تحولات یک سال گذشته کشور‌های منطقه خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: سفیران کشور‌های اهدا کننده خدمات بشر دوستانه با هدف اطمینان بخشی از نحوه صحیح هزینه کرد مبالغ اختصاص یافته به این بازدید‌های دوره‌ای در استان‌های پذیرای مهاجران افغانستانی دعوت می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار