در هفدهمین آیین تجلیل از تعاونی های برتر خراسان جنوبی، از ۲۱ تعاونی در استان تقدیر شد.

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ۲۱ تعاونی برتراستان تجلیل شد.

اشرفی معاون امور اقتصادی استاندار در جلسه تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی با بیان اینکه تعاونی‌ها سهم ۲۵ درصدی در برنامه ششم توسعه کشور برای تعاملات جهانی و توزیع عادلانه ثروت دارند گفت: باید در استان چشم اندازی کوتاه مدت در حوزه‌های مختلف تعاون تعریف شود تا به جایگاه مناسب تعاونی‌ها برسیم.

اشرفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم گفت: هزار و ۱۶ تعاونی فعال تولیدی در بخش صنعت، کشاورزی، خدماتی و ... در استان داریم.

او افزود: در یکسال گذشته ۴۲ تعاونی در استان با ایجاد ۸۱۶ فرصت شغلی متناسب با نیاز استان و شعار سال ایجاد شده است.

اشرفی ادامه داد: با استفاده ازفرصت مرز در یکسال گذشته ۱۵ میلیون دلار صادرات کالا‌های مختلف کشاورزی، فرش، سنگ گرانیت، سنگ بازالت داشته ایم.

حسینی رئیس اتاق تعاون استان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۲۱ تعاونی استان از جانب وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی با استناد به شاخصه‌های مختلف، گردش مالی، نیروی کار، خدمات ارائه شده، محصولات تولیدی و ... برتر شناخته شده اند.

عدم پرداخت تسهیلاتی مناسب با کار تعاونی‌ها از مهم‌ترین مشکلات تعاونی‌ها بود.

در این مراسم از کتاب بازاریابی برای شرکت‌های تعاونی به قلم دکتر مهدی محمودزاده و دکتر محمد محمدی اعضای هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برای توسعه کسی و کار تعاونی‌ها رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار