آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حوزه‌های علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان در مشهد گفت: زندگی بدون دین، ارزش‌های آسمانی و دستورات تربیتی الهی معنا ندارد.

او با بیان اینکه بر اساس مبانی عقلی و نقلی، سعادت با دین حاصل می‌شود،افزود: امروز که دشمن از جنگ ناامید شده، به‌دنبال تأثیر در فکر جوانان است که با ایجاد فرقه‌ها و تبلیغ در فضای مجازی مشغول فعالیت شده و می‌خواهد با جنگ فرهنگی مردم را از اسلام جدا کند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: امام‌خمینی (ره) با بهره گیری از تمام ذخایر فقهی و معرفتی موجود، حکومت اسلامی و دینی را ایجاد کردند تا زحمت علما به ثمر واقعی برسد. نظریه ولایت فقیه را مطرح کردند و علما بودند که همراهی نمودند و آن را تفسیر کرده و نشر دادند.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: دشمنی‌های زیادی در طول تاریخ با دین صورت گرفته و گاهی به جنگ‌هایی مثل هشت سال دفاع مقدس انجامیده است. اگر بحث دین نبود و روحانیت به صحت عمل خود یقین نداشتند، از جان خود در این راه نمی‌گذشتند.

 او تصریح کرد: امروز وظیفه جهاد تبیین، در مرحله نخست متوجه حوزه‌های علمیه است که باید خوب درس بخوانیم و تهذیب نفس را انجام دهیم تا در این جهاد موفق شویم.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.