مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: با مشاهده آفت مگس مدیترانه ای، برنامه ریزی لازم جهت مبارزه با آفت در دستور کار قرار گرفت.

غلامعباس زارعی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با اشاره به شرایط اقلیمی (دما و رطوبت) مناسب برای افزایش تراکم افت و وجود میزبان‌های حساس نظیر انجیر، و انار در شهرستان اظهار کرد: علائم خسارت به صورت تغییر رنگ در محل تخم‌ریزی مگس بر روی میوه، پوسیدگی میوه در اثر تغذیه لارو آفت و ریزش شدید میوه ظاهر می‌شود که در صورت ازدیاد نسل و طغیان آفت، خسارت ۹۰ درصدی محصولات دور از انتظار نیست.

او تصریح کرد: با توجه به بازدید‌های میدانی کارشناسان حفظ نباتات و ایستگاه‌های پیش آگاهی مبنی بر افزایش شکار مگس میوه در تله‌های جلب کننده در روز‌های اخیر، برای مدیریت و پیشگیری از افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه ای، در باغات انار و جلوگیری از خسارت احتمالی ۱۳۰ عدد تله فرمونی، هزار عدد قرص سراتنیکس و ۲۰۰ لیتر پروتئین هیدرولیزات بین باغداران توزیع شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: انجام تله گذاری با بطری‌های نوشابه و دیگر تله‌ها با استفاده از پروتئین هیدرولیزات، قرص سراتنیکس وتله‌های فرمونی از روش‌های مبارزه با این آفت است.

او بیان کرد: رعایت بهداشت باغ مانند حذف و از بین بردن علف‌های هرز داخل و حاشیه باغات، جمع آوری و دفن انار‌های الوده ریخته شده پای درختان در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک در کاهش آلودگی بسیار موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان به باغداران و بهره برداران توصیه کرد برای کسب اطلاعات و راهنمائی‌های بیشتر با کارشناسان حفظ نباتات و باغبانی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کلینیک‌های گیاهپزشکی منطقه مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار