رییس اداره آب، خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: تکنولوژی‌های نوین برای بازیافت علمی پسماند‌های شهری بکارگرفته شود.

شقایق افشار گفت: افزایش روز افزون حجم پسماند‌ها از یک سو و تنوع و گوناگونی آن‌ها از سوی دیگر به پیچیدگی شرایط و نحوه جمع آوری و دفع آن‌ها می‌افزاید استفاده از این تکنولوژی‌ها در کنار فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید زباله‌ها نقش خود را نشان می‌دهد.

او می گوید: برای شکل گیری یک نظام فرهنگی عوامل مختلفی دخیل هستند که ابتدا جنبه فردی داشته و یا تکامل در محیط زندگی شکل اجتماعی به خود می‌گیرند که در اثر بقا در جامعه به صورت یک فرهنگ باقی می‌مانند، از جمله این عوامل می‌توان به مواردی، چون نظم، قانون، وابستگی، تفکر، مدیریت مهم است.

 به گفته او مدیریت پسماند به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع بشری مطرح می‌باشد و پیشرفت‌های گسترده فن آوری و علوم در زمینه‌های مختلف باعث ورود انواع پسماند خطرناک حتی در داخل پسماند‌های عادی خانگی شده است.

رییس اداره آب، خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: معضل مربوط به پسماند‌های جامعه به دلیل رشد سریع جمعیت و گسترش شهرنشینی بیش از گذشته موجب نگرانی مسئولان شده است.

فرهنگ سازی پیش نیاز و تضمین کننده برنامه‌های مدیریت پسماند است که باید مورد توجه قرار گیرد و در بحث پردازش، تکنولوژی، حمل و دفن باید از تجربیات دنیا استفاده کرد، تا زمانی که فرهنگ صحیح تولید و نحوه انباشت و جمع کردن زباله در بین مردم نهادینه نشود مدیریت پسماند آنطور که باید و شاید با موفقیت همراه نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.