سعید محمد با اشاره به منع تردد زمینی برای اتباع خارجی از مرز زمینی ایران گفت: موضوع خروج اتباع خارجی از مرز زمینی در حال پیگیری است.

سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور پس از نشست با مقامات عراقی گفت: رایزنی هایی با وزارت خارجه و طرف عراقی انجام گرفت تا مجوز تردد اتباع خارجی از مرز شلمچه به صورت گروهی صادر و ممنوعیت تردد آن ها از مرز زمینی برداشته شود.

به گفته او دولت عراق تعیین کرده اتباع خارجی تنها از مرزهای هوایی خارج شوند اما این امکان برای همه افراد وجود ندارد و در حال حاضر پشت دروازه های عراق در انتظار نشسته اند.

این مسئول تاکید کرد مجوز عبور آن ها از مرز زمینی نیازمند دستور مستقیم از دولت مرکزی در بغداد است و در انتظار پاسخ آنان هستیم.

آقای محمد گفت : با هماهنگی های انجام گرفته میان ارکان مختلف دولت،تمهیدات لازم اندیشیده شد و امروز شاهد تردد روان زائران از مرزهای شش گانه هستیم.

او با بیان اینکه دستگاه ها نسبت به مسئولیت خود اقدام کردند گفت : سازمان منطقه آزاد اروند نیز اقدامات رفاهی خوبی در ایران و شلمچه شلمچه انجام داده است که در این زمینه می توان به آسفالت ریزی و قرار دادن دستگاه های مه پاش در آنسوی مرز اشاره کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با قدردانی از مردم برای حرکت خودجوش و پذیرایی از زائران امام حسین گفت : امسال نسبت به سالهای گذشته همه چیز نظم بیشتری به خود گرفته و با وجود گرمی هوا زائران به آسانی و در کمترین زمان ممکن از مرز خارج می شوند.

سعید محمد صبح امروز به منظور بررسی زیر ساخت های اربعین حسینی در مرز شلمچه به منطقه آزاد اروند سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.