فرمانده انتظامی گلستان گفت: ۲ متهم که در فضای مجازی، بیش از ۱۴ میلیارد ریال از فریب‌خوردگان کلاهبرداری کردند دستگیر شدند.

سردار سعید دادگر فرمانده انتظامی گلستان گفت: کارشناسان پلیس فتا در پایش‌های فضای مجازی ، وب سایتی که در زمینه کلاهبرداری و اجاره کارت‌های بانکی فعالیت می‌کرد را شناسایی کردند که پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: با تحقیقات و بررسی‌های لازم، گردانندگان این وب‌سایت که در یکی از استان‌های شمالی فعالیت می‌کردند، شناسایی شدند و در بررسی حساب‌های بانکی مختلف مرتبط با این پرونده، مشخص شد ۱۴ میلیارد ریال گردش مالی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: متهمان که از کارت و حساب بانکی دیگران برای دریافت مبالغ واریزی مالباختگان سوءاستفاده می‌کردند و با خیال کسب درآمد‌های نجومی در فضای مجازی، اقدام به راه‌اندازی این سایت کرده بودند.

او با بیان اینکه ۲ متهم پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر شدند افزود: متهمان به استفاده از کارت‌های بانکی متعلق به سایر شهروندان برای دریافت وجوه اعتراف کردند.

سردار دادگر با اشاره به اینکه اجاره دادن کارت‌های بانکی یعنی مشارکت در جرم افزود:شهروندان هرگز کارت‌های بانکی خود را برای انجام اقدامات مالی در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که این کارت‌ها به راحتی می‌تواند بستری را برای انجام جرائم مالی در اختیار کلاهبرداران قرار دهد که صاحبان حساب‌ها و کارت‌های اعتباری را در پرونده‌های قضایی درگیر می‌کند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و همچنین کاربران  می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند

شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان گلستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.