مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت:مکانیک متخلف خودرو درکردکوی به پرداخت خسارت وارده در حق شاکی و جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

تقی حسام گفت: شخصی علیه یک مکانیک خودرو مبنی بر اینکه در تعمیر اساسی خودرو مرتکب تخلف و باعث آتش سوزی و خسارت به آن شده است شکایت کرد.

او گفت: موضوع ابتدا در اداره صمت کردکوی بررسی و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد تا در دستور کار رسیدگی شعبه قرار گیرد.

تقی حسام گفت: پرونده برای رسیدگی به هیئت بدوی ارجاع شد و هیات پس از رسیدگی‌های قانونی لازم تخلف را محرز ندانست و قرار موقوفی از تعقیب مکانیک را صادر کرد.

حسام گفت: پس از تجدید نظر خواهی شاکی، پرونده مجدد در شعبه هیات تجدید نظرصنفی این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفت.

او گفت: پس از اخذ نظریه کارشناس رسمی دادگستری و سایر شواهد و قراین، تخلف تقلب در نصب لوازم یدکی بی کیفیت محرز تشخیص داده شد.

حسام گفت: هیات، با استناد به ماده ۵۹ قانون نظام صنفی، متخلف را به پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال برای جبران خسارت وارده در حق شاکی خصوصی و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت صادر کرد.

او از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی، بهداشتی، صنفی، قاچاق کالا و ارز موضوع را ازطریق تلفن ۱۳۵ و یا سامانه اینترنتی ۱۳۵ به سازمان تعزیرات حکومتی ویا از طریق تلفن ۱۲۴ به سازمان صمت و یا جهاد کشاورزی گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.