داروی گیاهی کمک به درمان آسم کودکان با تلاش محققان جوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مرحله تولید رسید.

با تلاش محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، داروی گیاهی با خاصیت رفع علائم حملات تنفسی خفیف تا متوسط در کودکان آسماتیک مبتلا به عفونت ویروسی تنفسی به مرحله تولید رسید.

 سید عباس زجاجی پژوهشگر فناور این طرح گفت: این شربت مشابه داخلی و خارجی ندارد و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت اختراع شده است.

او افزود: شربت رفع علائم حملات تنفسی خفیف تا متوسط در کودکان آسماتیک مبتلا به عفونت ویروسی تنفسی، با بهبود عملکرد ریه، کاهش تعداد و شدت سرفه‌های روزانه و شبانه، بهبود تنگی نفس و تقویت سیستم ایمنی بدن داروی کمکی موثر برای درمان آسم در کودکان است.

این پژوهشگر فناور دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای تولید این شربت ترکیبی از موثرترین گیاهان دارویی که در منابع طب سنتی ایرانی و منابع بین‌المللی در درمان آسم موثر است از جمله عناب، شیرین بیان، ختمی خبازی، پرسیاوشان، سرخارگل، گل بنفشه، زوفا انتخاب شده و آثار مفید آن در کارآزمایی بالینی به اثبات رسیده است.

زجاجی با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن بیان کرد: در مرحله نهایی تولید محصول با حمایت معاونت پژوهش و فناوری از تسهیلات صندوق سلامت ثامن استفاده و شرایط برای تولید و ورود این محصول به بازار فراهم شد.

او تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن از صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری با اعطای وام و تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی از صاحبان ایده، مخترعان جوان و کارآفرینان حمایت می‌کند تا بتوانند ایده خود را به تولید انبوه برساند و به بازار عرضه کنند.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.