مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز گفت: پل تاریخی خاتون از سال ۹۹ دچار آسیب‌های جدی شده که با پیگیری‌هااحتمال دارد مرمت این پل دو سال زمان ببرد.

چندی پیش پل دختر یا پل خاتون کرج، واقع درجنب شرکت برق شرق این شهر که بعضی کارشناسان آن را متعلق به دوران سلجوقیان می دانند، فرو ریخت اما هنوز مرمت آن به پایان نرسیده است.

محمدی، مدیر کل میراث فرهنگی البرز گفت: بعد از این که در سال ۹۹ پل تاریخی خاتون فرو ریخت یک سری کارها برای رفع آسیب هایی که ایجاد شده بود و  مرمت این پل  انجام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی البرز  افزود: در آن زمان سبک سازی عرشه به صورت کامل انجام شد اما طبق بررسی های انجام شده متوجه شدیم  که پل دچار آسیب‌های بیشتری شده است و با نظر شورای فنی وزارت خانه پیمانکار جدید آورده ایم که برای رفع آسیب ها و مرمت این پل اقدام کند.

محمدی می گوید:  طبق بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده ایم آبی که از زیر پل عبور می کند  را از سمت پل هدایت کنیم به سمتی که بتوان از برخورد با پایه های پل جلوگیری شود و استحکام لازم را برای پایه های پل ایجاد کنیم.

او افزود: بعد از استحکام پایه های پل مهم ترین کاری که باید انجام شود این است که شهرداری سازه های پارکی که در نزدیکی این پل تاریخی ساخته شده است را حدود یک متر از پایه های پل دور کند و بعد از آن یک سازه نگهبان برای این پل باید ساخته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی البرز  گفت:  بعد از ایجاد سازه نگهبان کار طاق زنی شروع می شود.

محمدی افزود:در حال حاضر پایه های پل در حال استحکام سازی است احتمال دارد مرمت این پل حدود دو سال زمان ببرد.

او می گوید: باتوجه به این که به فصل پاییز و بارش نزدیک هستیم اگر نتوانیم کار ایجاد سازه نگهبان و طاق زنی را تا آن زمان به پایان برسانیم با شروع بارش ها پل را کاور می کنیم که بیشتر از این آسیب نبیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لاله
۰۸:۳۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
بابا توروخدا چاره کنید برای شما ها که مسئولید کاری نداره این پل نزدیک خونه ماست چند ساله که خراب شده اما هیچ کی براش مهم نیس این آثار جزو هویت شهرمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
بخدا که حیفه این آثار تاریخی داره بخاطر بی فکری مسیولان از بین میره