رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان از احتیاط رانندگان با توجه با سمت راست بودن فرمان اتوبوس‌های زائران پاکستانی خبر داد.

 

 سرهنگ مهدی خمر  رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: با توجه به ورود زائران پاکستانی برای اربعین حسینی از پایانه‌های مرز‌های میرجاوه و ریمدان، رانندگان باید با توجه به سمت راست بودن فرمان اتوبوس‌های زائران پاکستانی احتیاط کامل را در زمان رانندگی با این اتوبوس‌ها داشته باشند.

وی افزود: یکی از ایرادات قابل توجه خودرو‌های فرمان راست، مشکل در سبقت گرفتن در جاده‌های دو طرفه می‌باشد. راننده یک ماشین معمولی قادر است وضعیت جاده را بدون ترک خط خود ارزیابی نماید، ولی راننده خودروی فرمان راست مجبور می‌شود تا نصف خودرو یا بیشتراز خط خود خارج شود تا وضعیت راه را ارزیابی نماید که امر اغلب منجر به تصادفات شدید می‌شود.

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: یکی دیگر از مسائل این گونه خودرو‌ها پیاده شدن مسافران از سمت چپ خودرو (سطح سواره رو) می‌باشد؛ که هنگام خروج مسافران از خودرو و بی توجهی آنان به جریان ترافیک و دید کافی می‌تواند زمینه ساز تصادف گردد.

سرهنگ خمر در پایان از همه رانندگان خواست: در چنین مواقعه‌ای احتمال تصادف بسیار زیاد بوده و رانندگانی که در سطح محور‌های استان تردد دارند در زمان رویت اتوبوس‌های پاکستان با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی و همواره در رانندگی گذشت داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.