معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در حوزه معتادین متجاهر راه حل پیشگیری است و راهی جز این نداریم.

محمد جمالو گفت: تمرکز ما بر پیشگیری از اعتیاد هست و تمام تلاش ما این است که حاکمیت و مردم را برای کنترل اپیدمی اعتیاد در کشور منسجم کنیم.

او گفت: برای معتادین متجاهر چندگام باید تعریف شود. در اولین قدم باید این افراد را ساماندهی کنیم و آنها را در جایی قرار دهیم که امکان مدیریت کردن آن‌ها فراهم باشد. این افراد در سطح شهر پخش هستند و شرایط ناخوشایندی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

وی افزود: امروز بیش از ۱۹ هزار ظرفیت در تهران برای نگهداری و ساماندهی معتادین متجاهر ایجاد شده است. تعداد معتادین متجاهری که ما از آن‌ها نگهداری می‌کنیم ۵۷ هزار نفر هستند.

جمالو گفت: در تهران ۲۵ هزار ظرفیت نیاز داریم که بتوانیم سطح جامعه را به امنیت و شرایط خوبی برسانیم. طبق گزارش سال ۲۰۲۰ سازمان ملل اپیدمی اعتیاد در کل دنیا ۳۰ درصد افزایش کرده است.

او گفت: واحد‌های غربالگری وسیعی ایجاد کردیم و یک تیم متخصص اعم از درمانگر، روانپزشک، روانکاو و  پزشک با مراجعه کنندگان صحبت می‌کنند. در ابتدا علت مشکل معتاد متجاهر بررسی شده و سپس راه حل را به قاضی پیشنهاد می‌دهند که برای فرد معتاد متجاهر تعیین تکلیف کند و آخرین راه حل ما ماده ۱۶ خواهد بود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: با همکاری یک شرکت دانش بنیان که دستبند هوشمند طراحی کرده، تعداد ۱۰ هزار دستبند در اختیار ما قرار گرفته و زمانی که که معتادین متجاهر در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرند، دستبند هابه افراد تحویل داده می شود.

او گفت: در حوزه معتادین متجاهر ابتدا  به دنبال مدیریت بحران و ظرفیت سازی هستیم.  بعد از این مراحل به دنبال این هستیم که غربالگری و ارجاع فرد بیمار، به بهترین نحو ممکن انجام شود.

جمالو در پاسخ به سوال در مورد مخدر‌های صوتی گفت:  تمام مخدر‌های جدید ترکیباتشان یکی هست و فقط به دلیل جلب توجه در افکار عمومی اسامی جدید برای آن‌ها ایجاد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
حیف این بودجه . همه را بریزید دریا ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
تا کی میخواین از اینهمه مفت خور رو پذیزایی کنین ؟
آخرین اخبار