رضا هوشمند با اشاره به تعارضات ارتباطی بین والدین، جامعه و نوجوانان، گفت: اشتراکات باید ملاک رفع تعارضات بین نسلی در بین این سه قشر باشد.

رئیس کانون خرد و توسعه ایران افزود: نخستین دلیل اختلاف‌نظر و تعارض والدین با فرزندان نداشتن تناسب بین دانش و آگاهی آن‌ها است و اگر ما تنها به دلیل آگاهی و علم به خطرات احتمالی برای فرزندان‌مان، دائم آن‌ها را نصیحت کنیم بی‌شک به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

وی تاکید کرد: نکته اصلی این است که ما همیشه پس از مشکل به دنبال حل مسأله و راهکار می‌گردیم در صورتی‌که هیچ‌گاه در پی آن نیستیم، پیش از بروز آن مسأله بایست مطالعه کنیم تا مشکلی به‌وجود نیاید و می‌توانیم با بسترسازی موقعیت خوب برای فرزندان خود از بروز تعارضات بسیاری جلوگیری کنیم.

هوشمند افزود: فرزندان متعلق به زمانِ فعلی و والدین متعلق به یک نسل گذشته هستند، پس بایست با توجه به رشد دانش فرزندان، والدین آگاهی و اطلاعات‌شان را به‌روز کنند و افزایش دهند، کتاب بخوانند، مطالعه کنند و در خانواده پیوسته با خودمان در صلح باشند.

رئیس کانون خرد و توسعه ایران اظهارداشت: بیش‌تر ما انسان‌ها در تعارضات دنبال برنده‌ایم، در صورتی‌که بایست به دنبال اشتراک باشیم تا مسیر را گم نکنیم. پس با یک ذهن سالم حرکت کنیم و دچار پیش‌داوری نشویم، با یک‌دیگر به زبان کنایه حرف نزنیم؛ بلکه ساده و صریح صحبت کنیم، هدف از گفتگو را گم نکنیم و در گفتگو، فضایی امن ایجاد کنیم تا فرزندان‌مان با حس امنیت به‌راحتی صحبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.